Nördar i neon.

Jag kravlade mig iväg till apoteket idag för att köpa mer Bromhexin ("vid tillfällig kortvarig hosta med segt slem") för den är så god och effektiv. Jag köpte även en ny burk Vicks Vaporub, eftersom den gamla försvunnit. Den lilla söta kassörskan i apotekshopen undrade om jag ville ha en mätkopp till hostmedicinen, men jag avböjde, eftersom jag dricker ur flaskan. Det är coolt att dricka medicin ur flaska, det gör alla sjuka hårdingar på film.

När jag kom hem hittade jag nästan omedelbart den gamla vaporuben. "Bra, nu har jag en burk jag kan inta 'rumänskt' (sniffa i en påse) och en som jag kan smörja in mig med" tänkte jag nöjt.

Dagens grej som irriterar mig är sajbergoffarna.  De ser förjävla märkliga ut. Jag försöker förkovra mig i ämnet på wikipedia, men blir inte mycket klokare. Det är en slags gren utav Goff-kulturen, men istället för skräp som Marilyn Manson, så lyssnar dom på Trance och annat skit. Egentligen så heter det såklart inte Sajbergoff eller Goff, utan "Cybergoth" och "Goth" (ni vet som tjejernas "Rocky"-motsvarighet "Nemi", som bara innehåller situationsigenkännande skämt som endast tjejer förstår. Typ hur chokladsugen man är när man menstruerar, hur man mår då man lagt upp sig för en loser på fyllan eller hur man hela tiden hetsas att försöka lämna singellivet. Feministhumoristiskt sprängstoff, alltså).

Nu är det dock så att jag personligen vägrar sätta ett gäng blodfattiga wannabehårdingar som gjort coola plagget läderrocken nördig att bära, i samma fack som de gamla Goterna. Dessa utträttade storverk som att plundra Rom och slåss mot Hunnerna. Inte heller kan jag se att dessa Goffare skulle ha något med den storslagna epoken/byggnadstilen Gotiken, i vilken flera av världens största katedraler är byggda i, att göra. Den genomsnittlige goffaren verkar vanligen vara ett nervöst f.d. mobboffer med blicken i marken, som dragit på sig en svart rock för att smälta in i en större grupp och på så sätt undkomma sina plågoandar. Denne verkar sällan ha ett hum om hur man bygger ett 30 meter högt stenvalv med handkraft och lyftkranar i trä.

Många gofftjejer är väldigt läckra, men kan jag inte begripa hur de hamnat i ett dylikt nördkollektiv. Kanske har de en fetisch liknande den som hon tjeckiskan i "American Pie", hon som tänder på nördar?

När jag var på affärn innan ikväll för att köpa snus, stod det en jättestor sajbergoffkille i kassakön. Han försökte se hård ut i sitt långa hår och svarta rock. Med ett flertal neonrosa hårflätor i kalufsen, var han dock inte hårdare än en diarré.

Jag tycker de kunde bli punkare istället. Punkare ser också skojiga ut, och de lyssnar på bra musik.

Bäst just nu: Jag har sett ännu två Clint-produkter jag aldrig sett tidigare. Det ena var ett avsnitt av "Rawhide", västernserien han slog igenom i i mitten utav 50-talet. Jag var mycket vördnadsfull under tittandet.

Sämst just nu: Det är drygt att ligga hemma i sjukdom. Det finns snart inget kvar att ladda ner att se alls.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hehehe

Jag fick en ganska rolig bild i mitt huvud när du kallade läderrocken för ett coolt plagg.

För er som inte sett denna lilla man så ser bloggaren ut som en mörkhårig Karlsson på taket, tanken på denne kortväxta stadiga man i lång mörk läderrock fick mig att le. =)

2008-10-13 @ 11:31:59
Postat av: Gruppchefen

"...inget att ladda ner"?



"Battlefields complete, e.1-30"

20.5 Gb.



Skål!





"Den lille mannen" i svart rock påminner mig snarare om den halte Gestaposnubben i "Allå allå".

2008-10-13 @ 15:19:32
Postat av: Xrim

Har du sett "gottaren" i stan som ser ut som Adam i Mythbusters?

2008-10-13 @ 21:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0