Uno

Nu har jag för första gången raderat en kommentar här i bloggen. Nån idiot som kallade sig "Plura" lade upp en länk till låtsasbandet "Eldkvarns" hemsida. Kan någon på rak arm säga en låt som dom har gjort? Om jag ansträngde mig riktigt riktigt hårt, skulle jag nog kunna uppbringa namn på låtar av både "Lustans lakejer" och "Freda'", men Eldkvarn är en enda stort överskattat jävla antiklimax. De hörs aldrig nånstans, de ligger aldrig på några listor.

På något sätt har dom ändå nån slags obegriplig kultstatus. Varför? För att Plura låter som nån gammal blandmissbrukare? Covern utav "Somliga går med trasiga skor" är det enda jag vet säkert att jag hört av dom, men det var ju för djävulen inte ens deras egen låt.

Det får vara slut med det här jävla Eldkvarnandet!

På tal om "Freda'" så verkar nu Uno Svenningson helt legitim att tycka om, även utav något slags vuxna män. För att uttrycka mig på postpubertalt dataspråk; OMGWTF*!!!

En kväll när jag kom hem till studentlägenheten, så satt där tre lånhåriga jävlar med en gitarr på en balkong, och sjöng "Under ytan" med inlevelse som om de var pårökta och rödvinstinna. Först när jag hörde dom tänkte jag bara "förbannade studentjävlar", som jag alltid gör när de gapar och spelar allan i mitt livsrum. Men när det gick upp för mig vad det faktiskt var dom satt och spelade, så tänkte jag först: "Hehe grabbarna har ju humor, spela Uno sådär... men när ska de börja garva?"

Grabbarna började inte garva, de bara sjöng och sjöng. Jag stannade upp och glodde gapande på dom. Jag ville skrika "HÅLL KÄFTEN!!" ända från tårna, men kunde inte. Kunde liksom inte riktigt processa vad jag såg. Jag började liksom trippa otåligt på stället, som en hund vars husse klättrar upp i ett träd.

"Vad göööör dom? Hur kan dom inte förstå att det dom gör är fel? Varför sjunger dom inget av Nirvana, eller åtminstone 'Stairway to heaven' som alla andra långhåriga jävlar? På vilken slags odysfunktionell skola har de där blomsterbarnen gått, där man inte haft vett att mobba in lite ordentlig svensk självdistans i dom?". Tankarna trängdes i mitt inre. "Mitt livsrum håller på att fullständigt fittifieras" tänkte jag modstulet, och gick in i dubletten jag delade med de fem sittringsbajsande, hårfällande idioterna från Pakistan.

Det var en svår tid.

Ingvar: Getost, så var det ju. Ja, blod och inälvsmaten som "Blodplättar", Blodpalt och Leverpalt glömde jag alldeles bort. Vad beträffar det där andra så vill jag inte veta vad lappar sätter i sig. Jag är nöjd bara de inte äter barn, sen vill jag inte veta mer. Blåbärsylt till palten måste vara någon norrbottniskt då, kommer inte ihåg vad jag fick till palten när jag fick det i västerbotten sist.

Elsa: Vad betyder det? Är det cockteasing, eller kommer du ut som tvestjärt? Det sistnämnda är att föredra, men kläm fram bloggadressen din istället för att besudla kommentarfältet med orenheter. Ledsen att du inte fick tillbringa helgen i mitt muntra sällskap, jag är mycket mycket sjuk.

Bäst just nu: Inget! Varmkorven, hostmedecinen och snuset börjar ta slut, och jag ligger hemma med alla förkylningars moder, och har sett ALLT värt att se som går att stjäla på Pirate Bay... nästan.

Sämst just nu: Hugh Hefner! Det är dags nu Hugh, du har haft ditt roliga. Plocka ner skylten, och sluta daska hängpungen mot 19-åriga flickors stjärtar. Skulle jag visa mig med en 19-åring skulle hånropen aldrig ta slut, men den där fan kommer med ett 19-årigt tvillingpar, och blir hjälteförklarad!  "De kommer förmodligen att bli mina flickvänner" har han sagt. Du kommer förmodligen att relativt snart plocka ner skylten, jävla rökrocksröv!

*"Oh My God, What The Fuck", för er över 30. 

Kommentarer
Postat av: Elsa

Det var nog mest bara teaseing, ledsen. Hade med nöje kommit ut som tvestjärt med tanke på hur startfältets antal rent logiskt borde dubblas! Här haru bloggadressen, men jag kan bara utlova korta meningslösa inlägg möjligtvis dekorerade av orenheter och annat otyg. Alltså inget du vill läsa, men eftersom du är en envis skåning!

Är lika ledsen som du är att vi inte fick spendera helgen tillsammans! Igår var Cissi och Markus och lekte med mig. Markus kom på att han tydligen hade gått i samma klass som dig första året på lärare eller nåt?

2008-10-12 @ 10:30:51
URL: http://emoissa.blogg.se/
Postat av: Lindblom

Bara för att dom inte går på Rix FM och NRJ ska du inte vara så sur. Testa P3 eller P4 nån gång din stora winnerbäck fanatiker.

2008-10-12 @ 19:36:18
URL: http://www.eldkvarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0