Nytatuerad och lycklig.

Jag klev in på tatueringstudion strax innan 12:00, och hälsade på personalen. Jag och den yngre i styrkan ("Rex" om ni klickar på länken) gick ner i källaren för att kika på typsnitt. "Old English" är en klassiker som håller, så vi enades om den.

Rex: Grymt bra idé det här, det måste jag fan säga!
Jag: Eller hur? Inte många håller med... folk har ingen humor.
Rex: Riktigt rolig, jag tror fan det är bästa texten jag sett i en tatuering.
Jag: Hehe, ja jag tycker det är kul.
Rex: Absolut, en tatuering ska ha lite humor.

Mallen kladdades på och jag intog ställlning på en brits i studion. Sedan följde 2½ timme nålplåga, stundtals frapperande smärtsam. Studion är under ombyggnad, och yngre förmågor som var hos den andre snubben och tatuerade sig hade med sig stora följen, så det var en ganska offentlig tillställning. Det sket jag emellertid i. I halvtid klev jag upp och hällde i mig en espresso, sedan fortsatte pinan. U-et och F-et var de värsta bokstäverna, där måste vara en jäkla massa nerver under.

Det var dock inte värre än att vi kunde samtala under akten, och vi bollade lite idéer på nya motiv. Killen var sympatisk och trevlig, lyssnade på "Flogging Molly" och tycktes vara en naturbegåvning, så jag lovade att komma tillbaka med fler motividéer som han kunde leka med och komplettera. "Steamboat Willy"-motivet verkade också vara en kul grej, höll han med om.

Bra kille det där. Nå, det här  har jag över magen nu! Det skulle varit gjort för längesen! Me so happy! 

Xrim: Förslaget uppskattas storligen, men ekonomin mäktade faktiskt med det här. 1500 gick kalaset på.

Nolen: Era tillägg är inte dumma alls... en smula vulgära kanske.

Ingvar: Det är sant det du säger.

Jååånas: Nu börjar dom ligga rätt i kurs.

Bäst just nu: Helosandoften som omhöljer mig och vittnar om storslagen kroppskonst.

Sämst just nu: Johnny Skan kommer att visa upp vår mage på varenda tillställning han närvarar en tid framöver.

Kommentarer
Postat av: Malin

Sedär, jag hittade hit igen. För övrigt var tatueringen fin. Bara den inte krymper med magen. ;)

2008-09-19 @ 00:00:08
URL: http://onormalin.bloggagratis.se/
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och RÖSTA på mig och LÄNKA till mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-19 @ 00:05:13
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: Nolen

Vackert!



Hantverket med tatueringen ser väl utfört ut. Du får se till att hålla formen (på kistan) så inte tatueringen krymper...



...eller går att läsa från månen.

2008-09-19 @ 07:47:32
Postat av: Zack-hak

Wow! As häftig tatuering! Kan knappt fatta... WOW!!! HIGGE HAR VÄRLDENS HÄFTIGASTE TATUERING!!! OCH BLOGG!!!

2008-09-19 @ 17:12:49
Postat av: Zak-hak

wow, dampa värkligen...

2008-09-19 @ 17:14:32
Postat av: Emma

Hmmm jag hoppas verkligen att jag såg fel nu. Bilden är inte helt tydlig sidorna, men jag tyckte mig se att apostrofen lutar åt fel håll på e. Som att det skulle stå buffÄ.

2008-09-20 @ 01:22:17
Postat av: pooptroop

hahahaha fan vad najs.. välkommen till humortatueringsskaran!!!

2008-09-21 @ 01:59:19
URL: http://pooptroop.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0