Shalom för fan.

Urgh! Så har jag ännu en gång vaknat på F.d. Elevs soffa i stan, och tvingats gå hem. Jag och Fanjunkaren anlände till ett packat Allstar inatt vid halv ett, och sen blev det tal om efterfest med Borat. Nu när jag tänker efter så såg vi på "Stockholmsnatt" istället, vilken jag aldrig sett tidigare. Paolos skådespelarinsats sög verkligen arsel.

På vägen hem har jag tänkt på en hel massa bra grejer att blogga om, men dom glöms ju alltid bort när det är dags. Det enda jag minns är att jag filosoferade kring Isralernas gnäll om någon artikel i Aftonbladet, samt den svenska insatsen (eller bristen därpå) i andra världskriget. Nej, Sverige gjorde inte mycket annat i kriget än tjänade pengar på det, vilket jag tycker fungerade alldeles lysande. Jag har läst om dylikt gnäll från israeliskt håll tidigare, vilket är både efterblivet och förvånande.

Tack vare att Sverige höll sig utanför kriget, så kunde vår nation fungera som en fristad för de judar som flydde från Danmark och Norge (som efter patetiskt motstånd på klassiskt norskt vis, golade ut sina judar, på klassiskt norskt vis, till Tyskarna). Dessutom så hade aldrig Raoul Wallenberg kunnat rädda några ungerska judar om vi gått in i kriget. Men menar kanske israelerna att förintelsen helt kunde ha undvikits om Sverige gått med i kriget? Det är ju smickrande, men knappast realistiskt.

Med facit i hand så kunde hundratusentals Judar räddas på olika sätt, tack vare att Sverige var neutralt. Men vad är tacken? Jo, dom mördade Folke Bernadotte. Tack för det. Oscar Schindler räddade inte ens 10% så många som Raoul, men han fick en film av Spielberg som tack.

Vidare!

En snabb titt på Aftonbajset.se ger mig både bloggmaterial och aggressioner.

Till att börja med så tycker i skrivande stund 54% att Usain Bolt är den störste idrottaren som någonsin levat. Detta innebär att 54% av dom som röstat är jävla puckon, och dumma i huvudet så in i helvete.

När Ben Johnson sprang 9.83 i Seoul 1988, så hade redan Carl Lewis (själv dopad enligt egna uppgifter senare) påtalat misstanke om doping. När Johnson sedan mycket riktigt åkte dit, så nickade alla jävla kappvändare instämmande och sa att "det förstod man ju, så överlägsen kan man ju inte vara".

Nu har den här Bolt sprungit 9.58, och hela världen trängs för att få lovprisa honom och slicka honom i röven. LÄR ER AV HISTORIEN NÅGON JÄVLA GÅNG! Jag hatar sportjournalister! Jag blir förbannad!

Bolt är inte värd bromsspåren i Patrik Sjöbergs (han rökte, men hoppade ändå 2.42) kalsonger, inte svetten i Salmings susp, eller ens flottet i Stenmarks toppluva! Jävla steroidpajas, fy fan!

Det mest förvånande för egen del är precis som under tidigare sportevenemang, att jag är rysligt attraherad av Blanka Vlasic . Helt obegripligt! Icke desto mindre vill jag låsa in henne i källaren och bita henne i rumpan, eller nåt. "Snälle konstapeln, jag begriper inte hur den där kroatiskan hamnade im in källare. Den måste följt efter mig hem!"

Sen läser jag att Dede Lopez gjort slut med förre landslagsmålisen Magnus "kokainet-i-min-ficka-är-inte-mitt-konstapeln" Hedman! Bra! Det irriterade mig som fan att dom hängde ihop när han åkte dit, eftersom hon vid flera tillfällen tjatat om hur illa det är med droger, och hur förkastligt det är med knarkande kändisar. Men nu är det alltså slut, och Hedman kan ju gå tillbaka till antingen vidriga Linda Bengtzing, eller plastapan Graaf, som enligt vissa rykten är den som ska ska ha lärt honom snortandets ädla hantverk. Fast det är ju bara lösa rykten.

Keyser: Haha, Sundspärlan... Vilken smutsig plats. "Om dessa väggar kunnat tala".

Nolen: Bra skämt har en tendens att hänga med ett tag!

Anneli: Jag får väl ta ditt ord på det.

Sarah: Ja du är en sån klok jänta.

Bäst just nu: Kalas på en stund.

Sämst just nu: Demonerna som river och sliter i min person.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0