"I am the f*cking GOD of cake!"

All röd karamellfärg är slut i hela jävla Luleå. Detta tvingar mig till en kompromiss med den kaka som ska bakas till i morgon. Jävligt irriterande. Jag vill inte kompromissa när jag har sett kakan framför mig i huvudet.

Nu har färgen istället för att hamna i min fabulösa kreation, alltså köpts slut av dilettanter som kommer att använda ett par droppar till ett mediokert verk åt en ointresserad pojkvän på en själsdöd högtid. Sedan kommer resten stå tills den slängs, 5 år efter att "bäst före" datumet gått ut.

Men kanske blir det bättre nu, vem vet? Kakan skulle prydas utav ett lager rosa romtryffel, men nu blir det alltså inte så. Hur är det nu den gamle SAS-veteranen (specialstyrkan, inte flygbolaget) Bear Grylls brukar säga? "Improvise, adapt and overcome". Men här handlar det ju förvisso "bara" om en kaka, inte spara sitt urin som färdkost i ett skallerormskinn ute i öknen. 

Fan vilka lustigkurrar jag har i kommentarfältet förresten. Det är nästan värt halva bloggen.

Hocke: Om det skulle vara så så är du mitt förstahandsval, jag vet att du skulle vara öm och ta det varligt.

Ingvar: Det är skönt att se att du fortfarande är den mest perverterade människa jag känner. Tryggt på något sätt.

Nolen: Snyggt ordtrixande. Ska man vara sparsam med kommentarerna så gäller det att göra det stilfullt när det gäller.

Xrim: Det är rätt och riktigt. Ernst-Hugo sa det bäst i "Skånska Mord: Veberödsmannen": "Han är en dum en jävel, svågern. Han dricker fantamej inte brännvin!"

Bäst just nu: Jag tog nyss ut kakan ur ugnen. Redan nu i sin grundform, så andas den perfektion, och jag vet att om jag skulle smaka på den nu, så skulle det vara som om att Clint Eastwood stoppade fingret i munnen på en, efter att Tilde Fröling slickat på det.

Sämst just nu: Um... Inte nästa stora bloggepos iaf, hoppas jag orkar genomdriva det.

Kommentarer
Postat av: Elin

Snälla snälla sluta jag får så groteska bilder i mitt huvud. Jag kommer drömma mardrömmar om dig, din pojkvän och er hjärtformade rosa kaka.

2009-02-13 @ 23:32:24
URL: http://elinha.blogg.se/
Postat av: Xrim

Rödbetssaft...

2009-02-14 @ 07:15:14
Postat av: Issa

Ett litet pling till mig hade kunnat ge dig nästan en hel flaska röd karamellfärg! Fast det där bäst före datumet har jag inte riktigt koll på.... jag bakade nog en alla hjärtans dag kaka åt en kille, nån gång...

2009-02-14 @ 11:07:20
URL: http://emoissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0