Stulen stulen lista.

Måste producera, så jag norpade den här listan på "Handfat för Jättar", där författaren i sin tur plockat den ur Sveriges tredje mest förargelseväckande tidning; Dagens Nyheter.

Bästa promenad: Runt Gültzaudden på sommaren.
Favoritgata: Fäladsvägen, Stidsvig. 
Favoritdrink: "Fidel Castro" alt. "RedBull Jäger".
Favoritförort: Frågan synes mig irrelevant såvida man icke är en 08a, göteborgare eller annan suspekt karaktär.
Fikar gärna på: Starbuck's! Just det, det sa jag.
Bästa lunchställe: Buffén på Österns Pärla har blivit riktigt fin nuförtiden.
Bästa kaffet: I Luleå; "Waynes" eller "Roasters". 
Bästa konsertlokalen: I Luleå får jag väl säga stora salen i "Kulturens hus".
Bästa baren: I Luleå blir det inte bättre än "Bishops Arms".
Senaste Stockholmsupptäckt: Svårt att säga, har alltid så knävla bråttom därifrån. Östermalmshallen är dock favoritplatsen. 
Senast sedda utställning: Nån fotoutställning i Göteborg.
En bra gå-bort-present: "My presence is my present" hehe. Eller chokladmuffins, stora jävlar.
Favoritlyxartikel: Som jag äger själv? Min studsare isf. Iofs bara en Carl-Gustaf 3000, men just den modellen byggdes av Sauer & Son i Tyskland, och mekanismen dryper av tysk perfektion och passform. Att skjuta fram slutstycket är lite som att leka med sig själv. 
Läser just nu: Inget. En "Ut i vår Hage" igår när jag satt på toa.
Läser helst: Svårt att säga, dock "aldrig" Fantasy. Det bästa jag någonsin läst är "Shike" av Robert Shea. Den är på 876 sidor, och den har jag nog avverkat en 5-6 gånger.
Favoritråvara: Välmarmorerat nötkött, alt. fet fisk.
Favoritfärg: Osäker.
Favoritskor: Mina gamla Lundhagskängor.
Modeförebild:
Har ingen.
Mest överskattade affär: "Life"
Det dyraste jag köpt: Min f.d. Moped. Jag är strax 30, och det dyraste jag köpt är en moppe hmmm... vart kan jag hänga upp snaran? Nåja, jag har ju iaf inga skulder, bortsett från CSN-skiten.
Favoritprodukt på Systemet: Gösser, Lapin Kulta 7.0, Captain Morgan Spiced Gold.
Favoritprodukt på Apoteket:
Gravtest.
Bästa fyllekäket: Pizza.  
Lyssnar på: Allt, fast på ett bra sätt. Fattar ni?
Bästa förfestmusiken: Ebba Grön
Senast gnolade: "Detroit Rock City"
Senaste köpta skivan/låten: "The Essential Johnny Cash". Var bortrest och behövde något att lyssna på i mercan jag lånat.
Mitt sämsta köp någonsin: Ingen aning...
Dansar helst till: Johnny Skan dansar helst till Nirvana. Jag dansar helst inte.
Senaste impulsköp: En Casioklocka. Mycket nöjd.
Senaste fyndet: Casioklockan. Halva priset.
Senaste second hand-fyndet:
Fulaste klädfärg: Pastell.
I dvdspelaren/datorn: Följer tjugotalet serier, och ser all film som inte är pretentiöst drama, romantiskt rappakalja, eller scince fiction/action med tunt manus. 
Användbar pryl: Min lilla Victorinox Minichamp.
Mode jag aldrig vill se igen: Midjekort med stora axelvaddar.
Värsta huvudbonaden: Ghettokeps med helt ostukad skärm alt. Palestinasjal. 
Bästa huvudbonaden: Beror på om det är kallt, man ska bort, eller vurpar med hojen.
Favoritaccessoar: Min gamla omegaklocka.
Bil/transportmedel: Cykel.
Hejar på/håller på: Leksand och Rögle, men hänger alls inte med längre. Tre Kronor.
Så får jag tiden att gå i kollektivfabriken: Lyssnar på iPoden och försöker stänga ute världen, alt. fantiserar om eventuella attraktiva kvinnor, eller om att misshandla de som luktar illa.

Besvarar kommentarerna i nästa inlägg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0