"You have to become one with the cake!"

När jag vaknade imorse hade jag ett kakrecept färdigt i huvudet. Det blir så ibland när jag gått och funderat på ett recept några dagar. Det liksom mognar fram.

*Poff* så vet jag plötsligt hur det ska göras. Jag ska ta med en slags tårta till jobbet på lördag då det är alla hjärtans dag. Inte för att det är den miserabla låtsashögtiden, men jag använder den som en ursäkt för att få skapa med elvisp, ugn och ingredienser, varav de flesta jag inte längre äter.

Jag vill hitta den perfekta muffinsen, och den perfekta kakan! Jag vet inte varför det här har kommit över mig, jag äter ju inte ens det jag bakar själv. Faktum är ju att jag sedan snart ett halvår inte ens är sugen. Men det ger någon slags märklig tillfredställelse att uppfinna, skapa och bjuda bort bakverk just nu. När jag ser smetens metamorfos i ugnsvärmen, känns det som jag fått avreagera mig i skogen med en motorsåg ett par timmar.

Alla hjärtans dag-tårtan kommer att bli i det närmaste perfekt. Den kommer att se nästan skamlöst gäj/my little pony-inspirerad ut. Den kommer att vara en parodi på sig själv på ett bra sätt, och den kommer att smaka som avslappnad samt lite berusad älskog mellan tre nubiska prinsessor under en ljummen sommarnatt!  

Jag har även en muffins klar i huvudet. När den jäveln kommer ut ur ugnen, kommer muffins från hela världen att vallfärda hit ledda av en strålande stjärna, och vilja kröna min muffin till sin konung.

Fattar ni?

Elin: Ja, lite skoj var det ju allt! Äh, du kan inte avfärda något du aldrig konfronterats med. Att låta ost mögla, strömming jäsa och Danskar ha en egen stat verkar ju också vansinne, men det blir underbara ting allihop!

Xrim: "Choklad, om Führern själv får välja"? Nykterist, vegetarian och alltså även chokladoman? Där ser man. Låter som nån jävla ordförandeaspirant i "Grön Ungdom".

"Higge du är så jävla sjuk": Du vill förstås ligga med mig, men det går inte.

Bäst just nu: Följande uppsnappade ordväxling.

Tjej: Fan vad liten den är!?
Killen: Ja, fula tjejer får inte bättre!

Bäst just nu2: Den monstruösa 33-tums tjockteve (ej widescreen) som förärats mig, och som jag bar ut- och in själv. Jag har visserligen träningsverk, men jag vill ändå på att än en gång passa på att citera gamle strindberg: "Jag är en djefla man, som kan göra många konster". 

Sämst just nu: Det är rörigt här igen... men det är ändå inte så farligt.


Kommentarer
Postat av: hocke

Men fan higge, det var jag som skrev det å glömde skriva att d va från mig!! fan är du en stjärtis??

2009-02-12 @ 23:31:43
Postat av: ingvar

Hocke: Efter år av avhållsamhet börjar nu dom klara gränserna att suddas ut. Mer som en dimmig regnbåge som flyter ut och att testa nya saker verkar ganska.... hmm.. angenämt. Kanske är det i bakverken han finner sin tröst för tillfället men det dröjer inte länge innan han vill känna en annan man brisera i gomseglet.

2009-02-13 @ 01:14:11
Postat av: Nolen

Ja, inte fan skulle han känna någon tröst i bakvärken om han verkligen hade tagit steget!

2009-02-13 @ 09:44:03
Postat av: ingvar

Hihihi... bakvärk... hihi

2009-02-13 @ 18:46:26
Postat av: Xrim

Jepp, man skall aldrig lita på någon som inte dricker...

2009-02-13 @ 19:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0