Kort

Efter att det framkommit att vissa inte orkar läsa de långa inlägg jag skriver, så självrannsakade jag mig och fann att jag inte heller orkar läsa långa inlägg på andra bloggar (såvida jag inte skrivit dom själv). Därför blir detta inlägg inte längre än såhär. Fast det beror även på inspirationsbrist, jag har ingen lust att skriva om det jag skrev på inspirations-kom-i-håg-lappen när det nu var.
 
Sorry.

Jo, förresten. Jag trodde ju jag uppfunnit ett nytt ord under förra året, men det sket sig. Ordet är "fritzla", och förekommer t.ex. på den här briljanta bloggen, som tursamt nog fått liv igen. Grapoluponape som skrivit om fenomenet tar inte åt sig någon ära för att ha uppfunnit ordet, utan menar att det "florerat i tysthet". Han har alltså hört det någon annanstans. Innebörden han beskriver verkar dock lite diffus, och inte som jag tänkt mig.

Såhär använde jag ordet: "Ojoj, kolla dom där brudarna! Fy fan, dom skulle man allt fritzla ner i källarn tills de fått stockholmsyndromet och gonat till sig!".

Haha! "Fritzla"... Great fun!

Hocke: De är så avslagna å trista. Åsikter är som rövhål, alla har en. Hehe...

Moar: Cuntiano? Kallas han så? Kunde kanske varit värt att ta ett blodprov i samband med det där.

Elsa: Ja, det är nog det. Stackare.

Damien: Spoken like a true Opeth-fan?

Ingvar: Fy vad trist inställning. Det är ju för fan Joakim Thåström!


Sämst just nu:  Satan så beige allt är! En jävla skitkväll, och mobiltelefonen är i smulor. Du förlorade, äckliga jävla pryl!

Bäst just nu: inte något!

Kommentarer
Postat av: Elsa

hm! elakt att inte orka läsa hela dina inlägg :/

2009-01-11 @ 13:11:28
Postat av: Moar

Japp, Cuntiano lr Cristina, är bara att välja.

2009-01-12 @ 01:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0