Packa: Öl och knivsäker skyddsväst, samt en burk mumingift!

"Nu är festen över" tänkte jag. "Nu blir det inget mer holabaloo förrän tidigast när Gäby fyller år, nu gäller det att tänka på formen och slutföra det här projektet!" så tänkte jag nyss. Framtiden ser dock inte riktigt ut så, verkar det som. Två av mina bästa polare fyller 30 i februari, Elsa fyller 26 och Gäby 29 ovanpå det, ännu en fyller 30 därefter i Mars.

Senaste samtalet med Psyko-Bob.

Bob: Vi ska åka till Levi!
Jag: Vem?
Bob: Levi, vi ska åka dit hela gänget från Gällivare, och du ska med!
Jag: Vem fan är det?
Bob: Levi är ingen gubbe, det är en plats i Finland där man åker skidor!
Jag: I helvete! Jag åker inte till nåt jävla "Finland", jag står inte ut!
Bob: Jo, Levi är ju skitbra, dom har över 22 000 bäddplatser. Vi ska dit å åka och dricka bärs!
Jag: Jag åker inget! Har du sett hur det ser ut i Finland? Som om nån jävel spillt ut en hink Bulgarien över hela skiten!
Bob: Jodå, klart du ska med! Izze sa det; "Fan, vi ska ha med Higge, vi MÅSTE ha med Higge, se till att han hänger på!"
Jag: Sa Izze det? Nåja... Kanske, det är en massa 30-årskalas och sånt som kan krocka, vi får se.
Bob: Ja, du har ju en kompis i Gällivare som fyller den 13e februari.
Jag: Va? Du? Fyller inte du den 25e Januari?
Bob: näää...
Jag: Åfan... fuuuuck, jag kommer att få byta lever i Mars. Jaha, vad blir det då?
Bob: Ja va fan, jag hade ju helst velat ha festen i en betongbunker nånstans, bara hänga upp några ljusslingor, ställa fram en skål med magic mushrooms och BARA ösa "Skazi" på sprakarna, det hade jag velat göra!
Jag: Å fy fan så hemskt...
Bob: Nä fan, men så kan man inte göra i Gällivare, det blir aldrig som man planerar. Farsan snacka väl om att hyra "Druidgården", så kan man vara där och basta och så.
Jag: Ja, det lät ju bättre.
Bob: Äh... hehe, vet du vad farsan sa?
Jag: Näe?
Bob: Jo; "är ni på druidgården så har ni ju gott om plats, då kan ni ju hyra in en orkester" HAHAHAHA, "ORKESTER"? HAHAHA... Kan du fatta? "Orkester"! Vad fan är DET? Vad fan gör en sån? Kan man be dom spela "Skazi" tror du? hahahaha... 

Nåja, det kan väl bli bra. Krockar Levi-resan inte med nån födelsedag så åker jag väl med. Fanjunkaren påstår att hotellfrukostarna i Finland är magnifika, och bjuder på väldigt många olika sorters korv. Jag har redan skickat ett listigt kodat meddelande till Izze på facebook; "Fofulollolasostot fofinonsoskoka vovinonnoneror!". Det gäller ju att sätta lite krydda på det hela.

Keyser: Ja det var en redig kommentar. Ja, en del av problematiken ligger kanske i att brotten begicks av en demokratiskt tillsatt regering. Kanske ligger det djupare än bara medkänsla för offren, kanske är hela cirkusen en åtgärd för att liksom inte dra uppmärksamhet till det faktum att demokratin faktiskt är ett styrelseskick som kan uppvisa stora brister?

Allbin: Utsot? Ja, vem har inte haft bakisutsot en söndag, ehehe!

Elin: Pff, påstår du att det ränner luder lösa i Umeå, Sveriges pretentiösaste lilla studentghetto?

Elsa: Ja, det kanske inte var snällt att skratta åt dig när du var osminkad. Jag ber faktiskt nästan om ursäkt (jag slutade be kvinnor om ursäkt 2008, nu är det officiellt). Men du vet ju att jag gillar dig. Visst vet du det, Korv-Elsa?

Men dra åt helvete vad kul det var... Fast notera dock att komiken ligger i skillnaden mellan ditt sminkade och ditt osminkade utseende, inte i att du skulle se lustig ut. Jag har ju ändå känt dig sedan i augusti eller nåt, och så visar det sig att jag inte har en jävla aning om hur du egentligen ser ut! No hard feelings! Thu e thå thöööt thå!

Mini: Ja, man skulle kniva sig en domare.

Sämst just nu: Indien. Vilket jävla ställe. Jag ska göra lite research på skiten, sen ska jag spy galla över det i ett kommande inlägg.

Sämst just nu2: Vill jag provträna på gymmet verkar det som om jag måste boka tid med nån "personlig tränare", som under en timme ska pladdra om hur jag ska träna och hur maskinerna ska användas. Vad fan liknar det? Ska jag nedlåta mig till att få något förklarat för mig av nån benskör jävla fjölmöpa med solskärm och handledsvettband hur jag ska dra i några rör? Det vet jag väl för faaan, jag är Higge Erövraren. Folk kan bespara sig förklaringar! "Försvinn ditt surrogat, innan jag trär dig över roddmaskinen som John Holmes trädde ett brunöga på fläskspettet!" Pffff.... 

Bäst just nu: Tja, Gäbys nyss inkomna sms var skoj.

"Jag ska springa tjejmilen. Vad tror du om att trycka upp en t-shirt med pepp-sloganen 'Fitta, fittare fittast'? White trash-humor?"

You go girl!

Kommentarer
Postat av: Elsa (utan korv)

jaa skillnaden ligger i att jag nästan ser ut som folk med smink och du upptäckte igår vad jag egentligen är! :O

2009-01-07 @ 07:32:37
Postat av: Keyser Söze

Se till att boka en kvinnlig personlig tränare så du får ut något vettigt av det hela. Så kan du ju alltid glo på hennes tränade kropp om hon nu inte säger något vettigt och få lite valuta för pengarna.

"Spillt ut en hink Bulgarien över hela skiten" Ha! Det var roligt.

Ser verkligen fram emot ditt Indien inlägg, planeten Tellus rövhål.

Ja, det kanske är jämnt skägg mellan de och Pakistan när jag tänker efter....

2009-01-07 @ 11:23:34
Postat av: Keyser Söze

Ja, jag gillar att skriva "något vettigt".

Så går det när man inte läser igenom först :)

2009-01-07 @ 11:25:00
Postat av: ingvar

Frågan är, hur kan du påstå att du vet hur man använder maskinerna på gymmet?

Med tanke på dit smått korpulenta omfång så kan du inte precis ha vuxit upp på gymmet. hihi



pöss på dig

2009-01-07 @ 15:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0