Sexigast i uniform?

Nu har man i nån av de usla kvällstidningarna hittat en undersökning om vilka uniformsyrken som kvinnor resp. män finner sexigast. Återigen visar sig påtagliga brister i det kvinnliga förståndet.

Män i de här uniformsyrkena är sexigast, enligt kvinnor.

1. Brandman 44.9%
2. Pilot 19.4
3. Polis 17.8 %
4. Officer 10.2 %
5. Läkare 4,7%
6. Kock 1,7%
7. Präst 0.7%

Kvinnor i de här uniformsyrkena är sexigast enligt män.

1. Sjuksköterska 38.2%
2. Flygvärdinna 28,9%
3. Servitris 13.0%
4. Polos 9,8% (Huh?)
5. Städerska 5,5
6. Präst 2,4%
7. Parkeringsvakt 1,4%

Utav första listan kan man tydligt utläsa vilka två kategorier majoriteten av kvinnan är indelad i: Hjälplösa klängiga svansar, samt Golddiggers. Den här skiten orkar jag inte börja gräva i ännu en gång. Det är bara att sucka tungt, svälja förtreten och fantisera om en bättre tillvaro som bög. Kunde det inte funnits ett rationellt alternativ till kvinnor? Ett tredje kön, rationellt och logiskt, fast med allt det där mumsiga som kvinnor har, men som gång på gång lockar en i själsligt fördärv?!  

Vad gäller den manliga listan är jag inte heller helt övertygad. Beträffande sjuksköterskor är det nog mest själva den stereotypa idén om dom, snarare än verkligheten. Senast idag har jag spanat in sjuksköterskor, och nästan samtliga hade passerat "bäst före"-datum. Bitter uppsyn, hängröv, samt frisyrer skapade helt utan entusiasm. Dessutom är ju sjukhusen helt byxifierade; inte en kort snäv kjol så långt ögat kan nå. De kunde lika gärna gå klädda i säck.

 Fantasin.   Verkligheten. 

"Flygvärdinna" kan jag väl delvis hålla med om, men jag har fått för mig att det är ena jäkla madrasser. Bra att ha till hands vid ett fylleslag liksom, men inget man vill släpa till altaret. Man vet ju liksom att de sitter på nån vit sandstrand på Hiffijiffi-öarna med en joint i ena handen, en parasolldrink i andra och kaptenens penis i munnen, så fort de får chansen.

"Parkeringsvakt"? Vad är det för jävla sadomasochister som har kryssat i den där enkäten egentligen?

Usch så desillusionerad jag känner mig. Fy fan!

Xrim: Jag äter gärna vad kött som helst. Gärna Irländskt, Nya Zeeländskt eller Brasilianskt. Lång frakt och mycket hormoner, det ger smak åt köttet. Hund, katt eller kronofogde spelar ingen roll, bara det är tillagat med smak och omsorg.

Bäst just nu: Kolhydratsjakten har fått en nytändning. Nu gäller det att rena sinnet från det förgiftande begäret efter djävulens mest dödliga verktyg; kvinnan, och endast fokusera på mantrat: "Smal, Clenbuterol, eller lika gärna repet".

Sämst just nu: Äh, skit i det ni.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hjälplösa klängiga svansar!? Nej du har nog missuppfattat oss kvinnor. Brandmannen är ju våran motsvarighet till den sexiga sköterskan. Det är altså inte en senig 55 årig brandman i full uniform vi tänker oss utan den där kalenderpuddingen med bar överkropp och riktig tvättbräda. Vi är helt enkelt lika snuskiga som er killar!

2009-01-21 @ 10:00:03
URL: http://elinha.blogg.se/
Postat av: Damien

Jag skulle vilja slå ett slag för labassistenten (eller BMA som det heter nu). Träffar på dem i mitt jobb på olika sjukhus runt om i landet, det brukar vara minst 1-2 unga hotties på varje ställe. :)



Flygvärdinnor vetefan. Uppsminkade och lismande, förmodligen ointelligenta. Jag menar, vem fan vill springa med en liten vagn fram och tillbaka i en trång gång och dela ut varma handdukar? Måste vara ett av världens mest överskattade jobb... Men pilotpenisen kanske överväger tristessen, vad vet jag.

2009-01-21 @ 20:22:26
Postat av: Anonym

Du har någorlunda rätt om flygvärdinnor. Jag vet, i och med att jag jobbar med dem. Men liksom inom alla branscher finns det undantag.



De uniformer som används på mitt bolag lämnar dock allt åt fantasin. Inte en gnutta kött ska visas och man får inte sy in de "one size fits none"-plagg som tillhandahålls av ledningen. "Näe då, de ska användas av nästa person när du slutar här".



Öh, okej, vem har sagt att jag ska sluta? Och vem vill använda mina ljusblå skjortor med en ingrodd brun svettrand i kragen (som inte går bort hur mkt man än tvättar skiten i 95 grader)? Och om någon annan ska använda skjortorna, varför får vi då nya skjortor en gång per år?



Sch! Men jag har faktiskt sytt in ett par skjortor ändå. Jag vet, jag är busig.

2009-01-22 @ 10:13:33
URL: http://www.grapoluponape.blogspot.com
Postat av: Anonym

Och till Damien vill jag bara säga: Ja, det kanske är världens mest överskattade jobb. Men jag trivs med hög lön, tjugo dagar på lyxhotell i månaden, sola och bada, umgås med fulla kvinnor och se en del kul ställen på jorden. Visst, själva jobbet är föga utvecklande, men den kreativa biten har jag all tid i världen att få utlopp för. Om jag vill. Och ja, bilden om att flygvärdinnor är puckade stämmer till viss del. Men naturligtvis finns det en hel del både smarta, vackra och icke-lismande kjoltyg där uppe.



Att dra en vagn i trånga utrymmen en mil upp i luften är kul ibland och det suger ibland. Det beror mest på passagerarna.



Vad jag dock inte förstår är de som flyger inrikes. Göteborg - Stockholm sex gånger per dag. Och då jobbar de ofta ensamma.



Jag blir nog kvar ett år till i min lilla låtsasvärld. Det svåra är att byta jobb. Att jobba vardagar med fasta tider i en och samma stad med ett par ynka veckors stressig semester - nej, tack!

2009-01-22 @ 10:20:20
URL: http://grapoluponape.blogspot.com
Postat av: Arandur

Hoppas du får en bra dag :)

Kolla gärna in på min fotoblogg, pågår just nu en tävling.

Följ gärna min blogg med bloglovin och tipsa gärna andra också.

2009-01-22 @ 10:22:56
URL: http://arandur.blogg.se/
Postat av: C

2009-01-22 @ 12:54:21
URL: http://carramelle.blogg.se/
Postat av: C

2009-01-22 @ 12:54:36
Postat av: C

Men vad är det ni säger egentligen?

Flygvärdinnor är knappast några korkade brudar som " bara" drar en vagn upp i det blå.

Ni vet inte vad ni talar om det läser jag ju klart och tydligt. Om ni tror att en flygvärdinnas jobb är att servera idioter på flyg så har ni fel.

Vi är där för säkerheten. Punkt.

Klart att det finns undantag men det finns det överallt mina vänner.



Jag håller med den andra snubben som jobbar som flygvärd. Byta ett liv med resor, 20 dagar i månaden på lyxhotell världen över och sjukt bra lön och lite jobb mot vaddå? Vardagen i sura Sverige?? Knappast.. inte än på länge.

Då skulle även jag kalla mig korkad.



Den dära pilotsnoppen är en myt... Finns inga sexiga piloter vad jag har sett... Gamla gubbar... hur kul är det liksom?

Och Damien: Du är bara bitter.. haha



Take Care//

2009-01-22 @ 13:02:29
URL: http://carramelle.blogg.se/
Postat av: C

Haha Higge du är ju en rolig filur du....

2009-01-22 @ 13:19:47
Postat av: C

Jag är inte i Oslo för att ragga.. hahaha jag har mitt på det torra... ler

Men jag har en kompis som kommer ner som behöver ragg då hon inte hittar ngn hemma i Svedala... skratt Men skoj att du läste min blogg iaf... ;-)

2009-01-22 @ 13:22:45
URL: http://carramelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0