Vansinneskjutningar, "snart även här".

En ny insikt kom till mig när jag läste morgonens inlägg nyss. Där använde jag frasen "Mattias klättrade upp i kranen" för att beskriva att Johnny blev knäpp. Då syftade jag på Mattias Flink, som sköt ihjäl sju personer i Falun med en AK5a -94, och sedan klättrade upp i en byggkran.

Efter dödskjutninger på olika skolor och arbetsplatser i USA, Tyskland och senast i Finland, så har ju fler och fler, inklusive Leif GW (Gustav Willy) Persson, sagt att det kommer att hända här också.

Men har det inte redan det då? Visst, Flink var inte på någon skola eller sitt jobb, men han sprang ju runt och sköt ner folk slumpmässigt i vansinne.

Eller har jag fel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0