JAA!!

Jag försökte få min laptop att funka med s.k. "Tryckluft på burk" samt "Electric cleaner" efter att jag spillt kaffe på den. Ansträngningarna var dock förgäves. Men så fick jag idag syn på min gamla stationära dator, den som fram till i våras stått och gått konstant sedan 2004. Den har förefallit driftsäker som om den vore en dieselmerca tillverkad i titan. Men då jag startade upp nya laptopen, och efter mycket lång driftstid stängde ner gammaldatorn, vägrade den sedan starta upp igen. "Fatal fan error" stod det bara. Skit i fläktarna.

Sedan dess har den fått vila i frid

Tills nu! Jag tänkte att om de där sprayburkarna inte hjälper nydatorn, så kanske de hjälper gammeldatorn! Och mycket riktigt; Här sitter jag nu och skriver på en demonburk som tuggar dammråttor, plundrar torrents och biter ihjäl virus med oöverträffad bravur

Min kära älskade gamla dator! Som jag har saknat den. Nu slipper jag försöka krysta fram trista mobilbloggsinlägg om mandelkubb och annan skit! 

Laptopar är förresten skit, vad fan skulle jag med den? Bajsdator med äckelvista!


Bäst just nu: Jag kommer att sova så skönt med gammeldatorns förhärjade gamla stridsfläktar brummande i mörkret!

Sämst just nu: Jag är hungrig, och har icke tinat dagens kyckling.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0