Nej jävla tack!

Jag är ännu vid liv, trots svinfluensa och konsumerandet av en hel del starksprit. I brist på groggvirke har jag dock inte riktigt kunnat inmundiga den mängd som krävs för att rendera mig medvetslös.

Men i väntan på lite nedladdade godbitar så skummade jag facebook lite, och såg en sak jag retat mig på länge, nämligen min namne Oscar  Fredriksson. Hans stoiska nuna finns i en annons på facebook, där det står typ "Oscar Fredriksson till riksdagen 2010". Det finns en grupp för folk som vill ha den här typen i riksdagen.

Hur kan någon ens fundera på att lägga en röst på en människa med den här uppsynen? Och hur kan människor uppbringa energi att hetsa upp sig över Sverigedemokraterna, men samtidigt inte ens kommentera den här typens varande?

Jag kanske är orättvis, mest troligt är jag väl det. Men hans uppsyn retar mig. Den säger mig att han är dum, inte bara arrogant. Hade han försökt le och se trevlig ut hade han kanske dubblat sina 210 fans, men han bara står där som om han föraktfullt betraktar en lortig dräng, eller försöker ignorera en brusten hemorrojd.

Är man så jävla dum så man inte ens begriper vikten av ett leende inför en valkampanj, då är man för dum för att sitta i riksdagen. Å andra sidan förefaller majoriteten av de som faktiskt sitter i riksdagen för dumma för att vara där, även om de förvisso jävligt sällan infinner sig.

Och där är man rädd att släppa in Sverigedemokraterna? Det är ju bara larvigt. Som att tro att det skulle bli katastrof om någon råkar krysta ner en skitkorv i en pisspotta. Lugna ner er ett par hekto för bövelen.

Jag ser bara nyttigheter med SD i riksdagen.

Jag vill t.ex. inte att man pillar på abortlagen, men den vill SD skärpa. Och det finns även folk både till höger och vänster som också vill göra det, men de kommer att bli tvugna att stå tillbaka och hålla käften, tvingade av partipiskan, då man i mesta möjliga mån kommer att göra tvärt emot vad SD vill. Förstår ni?

Helt seriöst, ni borde verkligen prova att alltid tycka som jag, för jag har nämligen alltid tänkt igenom allt till det bättre.

Lita på Higge, rösta inte på någon som gör sig så bra i den där stilen!

Bäst just nu: Inte ont i lungorna mer.

Sämst just nu: Huvudet känns liksom omedgörligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0