På Arlanda...

Nu sitter jag och försöker slå ihjäl ett par timmar på Arlanda, efter en trevlig helg i hufvudstaden. Tempot har varit högt, och som vanligt hann man inte så mycket som man hoppats. Jag har bott på Olefins soffa, och nu mår ryggen därefter. Men det var det värt.

I fredags var vi och käkade på "Helens krog", ett ställe med bra mat och väl tilltagna portioner. Olefin introducerade mig för sin nye pojkvän Bert. Det verkade vara en bra karl, samt iPhone-onanist av rang. Men det är förståeligt. T.o.m. jag är inne på att skaffa en sån där nu. Det enda som talar emot lite är det något klumpiga formatet. 

Med var även Olefins kompis Emma, deras gemensamma kompis Lisa, samt Olefins f.d. kollega Fredrick, som hon och Emma sammanfört med Lisa, varför dessa nu är ett par. 

Efter maten gick vi till "Norra brunn", där det bjöds på stå upp-komik. Bäst var nån snubbe i början, samt nya genombrottet Aron Flam (som jag dock förväntat mig lite mer av). Sämst var Özz Nujen, som en bit in i akten började älta om vem han som invandrare skulle vara i dagens samhälle. Beklämmande och trist, ungefär som de senare säsongerna av M*A*S*H när Falköga bara ältar krigets elände hela tiden. Dessutom verkade Özz märkligt tjenis med vårt lilla gäng. Han hälsade bl.a. på mig och gjorde tummen upp åt mig. Sen stod han i baren, och varje gång jag tittade dit så glodde han på mig.  

Obehagligt! Av de folk jag skulle välja att ha efter mig, är inte Özz Nujen en. Sen har jag för mig att tummen upp i turkiet betyder något om att idka sodomi. Nej tack, herr Nujen!

Dålig var även en ny förmåga som uppträdde sist. Namnet la jag inte på minnet, men han var iaf osnuten och lam. Huvudskämtet var något om att rida på en liten ponny, och det var mest yngre tjejer som garvade. Ni vet de som garvar åt en dålig frisyr, eller när någon har satt på sig kläder som inte alls matchar. 

Dagen efter åkte jag, Bert och Olefin till Vingåker i Olefins Volvo. Vi skulle shoppa på ett Outlet, och på vägen lekte vi "20 frågor". Olefin tänkte på Anitra Steen, jag på Clark Olofsson, och Bert på Anton Körberg. Jag ville ta med lite jord från Vingåker, eftersom orten fostrat "den störste statsmannen vi haft i modern tid"; Göran Persson. Olefin tyckte det var obehagligt sagt.

Fast i vilket fall som helst glömde jag, men fick iaf med mig ett par vita skateskor, en röd Nalle Puh-pyjamas i flanell, en rutig skjorta av någon slags organisk hippiebomull (jag köpte den för den var snygg, hade det funnits en lika snygg av giftig förtryckarbomull hade jag hellre tagit den) och en svart t-shirt.

På kvällen var det lite fest hos Olefin. Jag hade gjort en kladdkaka, och hade f.ö. bestämt mig att bara blanda "Fidel Castro" (mörk kubansk rom, ginger ale, limejuice) hela kvällen. Av någon anledning smakade de dock som man skulle föreställa sig det skulle smaka att dricka andra klassens handsprit ur Börje Salmings suspensoar från Toronto. Ehuru blev jag ändå påtagligt berusad. Såpass att vakterna på "Blue Moon Bar" envisades med att säga till mig att jag skulle dricka vatten.

Vilka idioter!

För det första: om jag minns att de sa till mig att jag skulle dricka vatten, så behövde jag ju uppenbarligen inte dricka nåt jävla vatten!
För det andra: Den där klubben kommer att hamna på arslet om de bara vill kränga vatten åt folk. Det blir ju inga intäkter!

Bäst just nu: Julbak med J imorrn. Julkänslan håller i sig.

Bäst just nu2: Mitt lilla änglaspel från "Designtorget" med små bilder på Arne Weise istället för änglar. Arne är en ikon!

Ingen överraskning just nu: Stockholm kryllade av finlemmade unga snedbenor med axelväska, yllerock av "helrätt modell" samt en snygg matchande halsduk. Sprang f.ö. på tre lulebor jag kände igen.

Sämst just nu: Kommer inte på något speciellt. 




Kommentarer
Postat av: Nairobin

arne är ingen ikon. http://grapoluponape.blogspot.com/2008/11/arne-p-armen.html



han är hemsk.

2009-12-01 @ 06:34:57
URL: http://www.finest.se/robinisraelson
Postat av: Mr.Pentex

He he, inte konstigt att herr Nujen tittade extra på dig Higge. Dom gillar håriga typer i hans hem land ;)

2009-12-01 @ 07:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0