Sky är INTE sås!

Tycker ni att sky är "sås"? Det är, vill jag mena, i så fall ett tecken på ett synnerligen allvarligt karaktärsfel. Man kan, om man har en mustig sky, låta den ersätta sås i viss mån. Men man får aldrig göra misstaget att mena att det är "samma sak". Det är ett så trist beteende, oeftertänksamt och ytligt. Ser man inte skillnaden? Eller vill man med flit beröva sina medmänniskor den unika förnöjsamhet som en rik och aromatisk sås kan skänka?

Nej, jag tror att en människa som tycker sky är sås, är en person som helt enkelt inte bryr sig. Den saknar känsla för kvalité, och den saknar empati för sina medmänniskor. Den människan är helt tillfreds att ha byxorna knövligt nerstoppade i gummistövlarna, och när det är dags att sanera stjärten efter uträttat avträde, så är det mest troligt så att en sådan person "skrynklar en boll" av toapappret, istället för att vika det prydligt och effektivt.

För vad gör väl det om man råkar slinta igenom pappret och trycka upp ett långfinger i arslet? "Sky är ju sås!".

"HÖRRNI, JAG GRÄVDE JUST FAST HALVA NÄVEN I RÖVEN, MEN STRUNT SAMMA; SKY ÄR JU SÅS!"

Som barn torkade sådana människor sitt snor på tröjärmarna!

Är dessa människors obryddhet inför såsens natur, ett försök av evolutionen att med undernäring radera dom ur faunan?

Kanske, vi kan nog inte veta säkert. Fast jag vet en sak med säkerhet; Sky är inte sås!

Ingvar
: Ja, det är så det börjar. Sedan ger du upp, tar en fylla och spyr i ditt eget badkarsvatten. Men det är Rock'n'roll, och jag hyser den djupaste respekt för dig.

Bäst just nu: Jag har haft trevligt sällskap hela dagen, först med spanskaplugg, och sen med fika på Allstar.

Sämst just nu: Jag har en period med obefintlig sömn igen. När jag äntligen somnade i morse, drömde jag omgående om att jag var i ett gammalt hus, där det fanns en liten vitklädd docka. Den hade gult lysande ögon och började plötsligt prata hotfullt med mig, på något som lät som "Livets ord"-tungotalande. Den ville döda mig, och jag vaknade så snart jag gav mig i färd med att rycka huvudet av det lilla eländet.

Kommentarer
Postat av: Keyser Söze

Jag trodde inte ens att det fanns människor som tyckte det var samma sak. Sky är ju mycket tunnare än en sås. Känns lite som ett substitut för sås, typ " jaha, vi har inte tänkt på någon sås till middagen, vi rör ihop lite sky ".

Men att det skulle vara samma sak... De som tycker så är definitivt inte att lita på!

Som du skriver, antagligen tar naturen itu med detta på sitt eget sätt och eliminerar dessa individer sakta men säkert.

2009-11-17 @ 12:32:32
Postat av: Emma

Men herregud, sky är inte sås! Försök förklara för en sån här person som helt enkelt inte bryr sig, och du möts med ett frågade ansiksuttryck som säger nåt i stil med "äh varför är det så viktigt?". Vad man måste inse är att det finns fler saker som sådana människor aldrig kommer komma till insikt om heller. Dom saknar helt enkelt en hel dimension av förståelse, och kommer missa massa andra såna här små men viktiga sanningar.

2009-11-18 @ 01:36:48
Postat av: ingvar

Däremot så finns det skysåser. Allt är inte svart eller vitt.

2009-11-18 @ 15:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0