Vi fara till Sahara?

Svininfluensapaniken skenar vidare, kraftigt underblåst av media. Tidigare gällde hysterin själva sjukdomens farlighet, och media skar guld med täljkniv. Nu skrämmer dom upp folk med vaccinet; dels om att det i sig själv skulle vara farligt, och dels om hur sakta det går att få ut till alla.

Vansinnet nådde nya höjder idag i Luleå, då en kvinna (ur en fördomsförföljd befolkningsminoritet som ofta beskylls för att vara tjuvaktig) for in på Luleå Stads enda vaccineringsplats, stal tre doser vaccin och sprang ut till en väntande bil som rev iväg.

Hur sjukt är inte det scenariot?

Idag filosoferade jag förresten kring 80-talister, då jag försökte komma på något att blogga om. Då slog det mig att man ju aldrig har sett någon i Palestinasjal ha bråttom. Är det någon som delar den iakttagelsen?

Jag la förresten nyss hela min själ i ett personligt brev i en ansökan till försvaret om utlandstjänst, så  min litterära kreativitet är nu en smula uttömd. Men jag är fantastiskt glad över att äntligen ha fått iväg ansökan. Jag tycker den blev bra också, trots att jag är en gammal inpyrd civilist. Fast jag kanske skulle skrivit lite roligare, tänker jag nu. Kanske att jag saknade de blåvita sängkläderna?

Tre olika befattningar, samtliga i Afghanistan, sökte jag i alla fall. Jag är klart kvalificerad till iaf två av dom, och det skulle vara otroligt kul om det gick vägen. Hoppas hoppas!

Nolen: Jag gillar Irländare skarpt. De är trevliga och kan dricka. Det var en jäkligt lysande brevväxling.

Moar: Jag tänkte i samma banor senast igår faktiskt.

Ingvar: Jag skulle bli fryntlig till sinnet om du blev fet och svullen. Det skulle nära min själ!

Bäst just nu: Att det ännu finns en liten chans till stora äfventyr!

Sämst just nu: Risken för munsår i det torra kalla klimatet.







Kommentarer
Postat av: ingvar

Tack för inspirationen! Ska ut och springa en 3/4dels mara nu, imorrn o dagen efter det och dagen efter det igen.



Huh... Austrias finest brjar krypa runt i huvve :)

2009-11-14 @ 20:30:40
Postat av: Keyser Söze

Äfventyr? Ja, det kanske man kan kalla det...

2009-11-16 @ 13:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0