BOOYAH!

Varje månad får jag tidningen "Buffé", vilken man får om man har ett ICA-kort. Eller rättare sagt, man får den om man handlar för mer än 1200 bagis och kommer ihåg att dra kortet när man pröjsar. Jag brukar även sätta in en slant på kortet så jag slipper fippla med två kort.

Jag fick nyss hem en "Buffé", med den sedvanligt medföljande redovisningen över hur mycket man har handlat på ICA. Jag, en snubbe, har käkat för ungefär 4400 spänn i augusti månad.

Jag vet inte riktigt exakt vad det är tänkt att en vanlig pajsare ska äta för, men det verkar lite saftigt. Jag har dock identifierat en del av problemet. Just när jag började med LCHF, så bestod stapelfödan huvudsakligen av varmkorv. Eller rättare sagt; varmkorv med ett kolhydratinnehåll som understeg 5 gram per 100 gram korv.

Fast på den tiden (ett år sedan) hade jag inget ICA-kort, utan handlade lite sporadiskt överallt. På ICA finns ingen varmkorv med så lågt kolhydratinnehåll (förutom de dyra burkkorvarna som har dålig hållbarhet när man väl öppnat burken), så den korven köpte jag alltid på COOP.

Det är irriterande det här med korvarna. Den varmkorv med minst kolhydrater på ICA är "Euroshoppers" gamla svålslangar. Men de innehåller väl mest nermalda grisxxxxxx, och innehåller ändå hela 9 gram per 100 gram korv. Illa.

ICA saluför förvisso korvarnas "Rolls-Royce" (hur härligt slitet är inte det uttrycket?), den basturökta "Jokkmokkskorven"; en falukorv vars överlägsenhet i kvalitet är av en så episk magnitud, att det övergår gemene mans förstånd. Smakar man den kan man knappt äta någon annan falukorv igen. Direkt när man första gången tar i en skiva av denna paradiskorv, och känner den unika, fasta konsistensen, så undrar man hur killen som skrapar ner köttet i korvkvarnen där uppe i Jokkmokk har kunnat undgå att få Nobelpriset.

Fan: Instifta ett eget Nobelpris bara för Jokkmokkskorven, och ge det till dom varje år!

Jag vågar påstå att man nog måste åka till Tyskland för att kunna hitta en korv som kan mäta sig med denna gigant! Men, den är tack vare sin pikanta smak möjlig att föräta sig på, och kostar dessutom som om den var gjord på stamceller av Tasmansk tiger  och smörslungade Wallenbergsgubbar.

Så nu går jag tillbaka till att käka varmkorv från "Nyhlens & Hugossons" köpt på COOP, och så går överskottet till en Wurstresa till Berlin nästa vår/sommar. Fanjunkaren har återvänt med förbluffande sagor från denna förlovade plats. Hans dimmiga minnen förtäljer om utbankade kalvschnitzlar så stora att de vilar på en egen tallrik, med tillbehören på en annan.  

Jag säger som "Jules" (Sam Jackson) i "Pulp fiction" när han hört om vad Amsterdam har att erbjuda: "Oh, man! I'm going, that's all there is to it. I'm fucking going!".

Vidare!

Jag har stört mig lite på Malin Ewerlöv rätt länge. Hon är gammal svensk elitlöperska, men trist och stel, och dessutom så stal hon fokus från de snyggare brudarna, som man hellre såg på.

Idag fick jag dock se en bild på en gammal underbar countrylegend som just nu är aktuell med en ny skiva, och då slog det mig plötsligt!

Sätter jag ett skägg på Malin, så är det ingenting förutom hennes fantasilösa och osmakligt pederastlockande 
Hitler Jugend-frisyr som skvallrar om vem som är hon, eller Kris Kristofferson!!!

 Vem är vem, va? Ni vet inte!

Kusligt, tycker jag! Numer kollar jag helst på Finnkampen, för där är tjejerna matiga och fina, och allt guppar som det ska på en kvinna. Resultaten är kanske lite trista, men det kan man ha överseende med.

Bäst just nu: Fest imorrn, Retardo och Johnny Skan i historisk återförening!

Bäst just nu2: Hank Williams JR. Vilken röst! Hör på den här biten som skrevs för filmen "Kelly's Heroes" för 40 år sedan. Kanske den vackraste countrylåten i historien. JO så är det.

Sämst just nu: Inget särskilt, på nordfronten intet nytt.




Kommentarer
Postat av: Sarah

Vad du är insatt i korvfrågan, du kunde bli korvminister eller nåt. Fortsätt så!

2009-10-03 @ 11:21:24
URL: http://sarahyj.blogg.se/
Postat av: ingvar

För lite kvinnligt umgänge har nog att göra med higges korvintresse hihihiihih

2009-10-04 @ 15:05:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0