Sli-på-vörr

(redan nu kan jag säga att de som tycker här älts inte behöver läsa "Sämst just nu")

Ni som känner mig på facebook känner nog igen följande tanke, men jag tänkte utveckla den en aning.

Jag antar att de flesta i min ålder, +/- några år minns hur killmodet såg ut för cirka 10 år sedan? Alla killar traskade runt i chinos och (vanligen, lite beroende på årstid) kortärmad skjorta med en s.k. "slipover" . "Loafern", tack och lov död vid det här laget, var dock något man inte talade om. Alltid något!

Men nu såhär i efterhand, när ingen har på sig sån där skit mer, så kan jag säga att jag tycker det ser för jävligt ut. Jag tyckte det för 10 år sedan också, men sa inget. Alla hade ju den där outfiten, och jag ville inte trampa någon på tårna. Jag kan inte minnas alla fester jag kom på när jag återvände till Skåne efter gymnasiet, och kände mig utanför.

Varenda jävel sprang nämligen runt och såg ut som nån förstoppad, blodfattig banktjänsteman.

Men nu till vad jag vill ha sagt; Jag vek inte ner mig för opinionen, jag satte aldrig på mig någon "slipover", och följdaktligen gick jag aldrig runt och såg ut som en dammig nörd. Idag är alla efterkloka och inser att de såg töntiga ut då, men det har jag insett hela tiden. Jag är nämligen efterklok före!

Higge-Samhällsnormen 1-0.

Moar: Stort! Synd bara att Lyon insåg att det största som någonsin skulle hända i deras liv just hänt då de träffade Clint, så de tappade motivationen till att vinna matchen... hehe

Ingvar: Nä, helst ska man nog inte alls umgås med dom.

Keyser: Jag vill att min el ska komma från Barsebäck. Jag hatar vattenkraft! Det största brottet någon någonsin begått mot naturen i det här landet, förutom att låta fjällkineserna med sina förbannade renar tära ihjäl ekosystemet i fjällen, var att dämma upp älvarna. Visst, innan kärnkraften fanns inget annat, men nu är det oförlåtligt!

Världen blir bra först när den siste norrmannen dinglar i tarmarna från den siste vattenkraftsförespråkaren (fast kanske inte egentligen före han tillslut trillar ner och landar på den siste renägaren).

Bäst just nu: Anna Ankas teori om att man undviker cancer genom att äta brosk, eftersom hajar, som inte har cancer, ju är broskfiskar. Men så blir det väl om man importerar en gräsklippartjuv, låter den växa upp i Bjuv, och sen marinerar den i Hollywood. Dum i huvet.

Sämst just nu: Jag går upp i vikt. Nu i början av träningen så samlar musklerna på sig en massa vätska, vilket alltså gör mig tyngre. Jag vet inte hur det kommer att utveckla sig heller, hur länge kommer de att samla vätska? Det är jävligt jobbigt. Så nu spelar jag "Mafia Wars" för att hålla tankarna på annat.

Kommentarer
Postat av: Mini

Gällande orykkalven så ska den ha blivit 15 dagar gammal innan den blev uppäten av ett annat lejon. Lejonhonan sägs ha adopterat ytterligare 5 kalvar under de följande året men att ingen av dem ska ha levt lika länge som den första.



Och ja, din blogg är faktiskt den enda som jag läser. Den har ju allt en flicka kan önska sig hehe

2009-10-20 @ 00:47:11
Postat av: Elin

Du hade helt rätt jag borde inte ha läst sämst just nu. Nu blev jag arg på dig igen!

2009-10-20 @ 21:48:27
URL: http://frokenillmarig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0