Sju sorters trams :D

Jag sitter och funderar på hur man ska få bättre liv i bloggen, kunna garantera tätare uppdatering o.s.v.

En idé är att varje dag har ett ämne, så om det är t.ex. söndag, så ska "Veckans idiot" koras. Och om det är måndag, ska en nation presenteras. På en tisdag kanske jag presenterar "Veckans djur", och på en onsdag kanske det är "Saker man kan göra med sin kropp", på torsdagar blir det "Veckans Mona", på fredagar kör vi "Higge minns ett fylleäfventyr" och på lördagen tittar vi på "Dumma saker att tävla i". Det sistnämnda kan vara antingen en verklig hobby, eller en jag själv kommit på.

Så för att testa/demonstrera den här modellen, så kör jag nu en av varje på en gång.  

Saker man kan göra med sin kropp: Denna veckan ska vi presentera den s.k. "Kissbomben". För att kunna utföra en "Kissbomb", måste man ha en snopp och en förhud. Har man ingen snopp, kanske man har en förstående pojkvän som kan ställa upp och låna ut sin. Har man en snopp men ingen förhud, ja då har man problem, för då är det någon som tagit den, och då bör man söka rätt på vederbörande och kräva en förklaring.

Själva utförandet: Nyp ihop förhuden och kontrollera att öppningen är tätt försluten mellan fingrarna, och börja sedan kissa (alt. be pojkvännen att "slå på trycket"). Förhuden fylls snabbt, och bildar en ballong. När trycket börjar kännas övermäktigt, så släpp då förhuden fort, med en ryckande rörelse.

Voilà: Urin skvätter när och fjärran. 

Var: I duschen med grabbarna, dock aldrig i närheten av bastuaggregat, eller i t.ex. köket.
Vem: Främst idioter och 13-åringar.


Veckans Mona
:

Higge minns ett fylleäfventyr: Här sitter jag och försöker minnas något spektakulärt, men i huvudet flyger bara horder av dimmiga brottstycken omkring. Detta kan vara en dålig grej att ta med. En morgon i juli, år 2000 var jag bakfull, kanske fortfarande full, och åkte runt i Malå i bagaget på en gammal volvo 145 . Det var vid festivalen "Musik vid Malån", och Tina Leijonberg  skulle uppträda på kvällen. Jag gillar henne inget vidare, efter hon är från Skåne, men alltid talar välartikulerad tevesvenska då hon är i rutan. Vid denna tid hade jag just sett en intervju med henne, där hon bräkte på den mest ohyvlade och vulgära skånskan. Jag kunde inte förstå att hon mörkat sitt ursprung, och tappade all respekt för henne (i den mån jag hade någon från början). Så plötsligt då jag åker runt i bakluckan på den gamla volvon och suger på en ljummen folköl, så får jag se den lama apan gå runt på trottoaren som en vanlig människa.

Jag ber genast chauffören Örjan att nita, och krypa fram med bilen, samt att tuta ordentligt. Sagt och gjort. Då vi nu har Tinas fulla uppmärksamhet, så drar jag ner byxorna och trycker ändan mot den stora bakre sidorutan. Min bagagekompis Marcus blir då uppspelt och vill göra detsamma, men kommer inte åt att moona bredvid mig, utan tvingas istället moona järnaffären på andra sidan gatan.

När vi sedan nästa gång glider förbi Tina, står hon med vilt uppspärrade ögon och pekar på oss, och pratar upprört med någon anonym medborgare. Till denna dag min bästa mooning! Dags att uppdatera!

Dumma saker att tävla i: Ohyreskådning. För att kunna genomföra detta behöver man lämpligen en oren människa med generös kroppsbehåring. Bor man i ett större samhälle där högre akademiska studier bedrivs, så finns det vanligen gott om sådana; sydländska utbytesstudenter, vänsterreaktionära, narkomaner och miljöpartister. Övertala ämnet (studenter behöver/vill ofta ha ofta cigg, gorbys, ketchup, studielitteratur eller narkotika) att ställa sig naken på ett vitt lakan, och kamma sedan denne med en fintandad kam. Sätt sedan poäng efter vilken sorts ohyra som trillar av och landar på lakanet. 5 p för en fästing, 7 p för en huvudlus, 10 p för en flatlus, 20 p för en vägglus, o.s.v.

Veckans idiot:  Är Kate Beckinsdale. Dels för att hon spelade vampig orealistisk sköterska med röda läppar och utsläppt hår i "Pearl Harbor" (som hade varit en bra film om man fokuserat mer på krigsaction än tjolmigt kärleksdrama), och dels för att hon istället för att ta vinstprocenten hon blev erbjuden för spektaklet, tog en fast lön på i sammanhanget ynkliga ca 250 000 dollar. 

Veckans nation: Danmark (p.g.a. tidsbrist hinner jag nu inte ge en adekvat presentation)

Veckans djur:  den s.k. "Gladiator", en nyupptäckt insekt från Afrika, som är svingrym och som kan jaga både på land och i vatten. Tyvärr vet man ännu inte mycket om denna coola lilla best. Svingrym!


Sarah: SAS är delvis norskägt, så hur man än vänder sig har man ändan bak.

Bäst just nu: Sängen

Sämst just nu: På grund av inkompetenta tittare, som väljer "Greys Anatomy" och liknande smörja istället för bra program med smarta manus, läggs lysande serier ner. T.ex. fantastiska "The Dirt" med Courtney Cox, coola "Boomtown", svingrymma "Life", rafflande "Kings" och nu senast förträffliga snutserien "The unusuals". Jävla skit!
      

Kommentarer
Postat av: Keyser Söze

Kate Beckinsdale må inte vara något affärsgeni. Men man förstår till viss del hennes tvekan till att ta procent på den sörjan. Var inte träbocken Ben Affleck också med där? I så fall förstår jag det ännu mer. Men snygg är hon, framförallt i den första Underworld. Ja, jäklar...

Är det inte en smiley jag skådar i rubriken :D

Om du uppger ditt alterego när du bokar hos Norwegian kanske du får rabatt :D

2009-10-08 @ 08:08:26
Postat av: Sarah

Men man får bokningsbekräftelsen på svenska iaf med SAS :)

2009-10-08 @ 09:49:20
URL: http://sarahyj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0