Frågestund.

Såna här inlägg dyker upp på de flesta bloggar ibland när man har ont om inspiration och vill slippa behöva tänka så mycket. Den här raddan med frågor stal jag av min kollega Sarah, som f.ö. har recenserat maten jag bjöd på igår, med bilder och allt. I allt för vänliga ordalag dessutom, även om det står klart att jag kanske måste avveckla fussballbordet till förmån för ett middagsdito...


1. Hur gammal är du om fem år? 35 Höhö, hur fan det nu gick till...
2.Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Fanjunkaren och Gullan
3. Hur lång är du? ca 170 cm
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Senaste nedladdade: "The proposal", Senaste på Bio: "Inglorious Basterds" och senast hyrda: "Kenny Begins"
5. Vem ringde du senast? Fanjunkaren
6. Vem ringde dig senast? Fanjunkaren
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? "Tack! Vad fint! :-D Hur är det med dig då? Kram!"
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Det beror på, jag gillar sms
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda
10. När såg du senast din mamma? Förra sommaren
11. Vilken ögonfärg har du? Gröngulish
12. När vaknade du i dag? vid 10
13. Vilken är din favoritjulsång? "O Helga natt", Jussi Björlings version
14. Vilken är din favoritplats? Oj, svårt val. Jämt lopp mellan Stidsvig, Malå och Luleå skulle jag tro.
15. Vilken plats föredrar du minst? Fyllecellen
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Nånstans på jorden
17. Vad skrämde dig om natten som barn? En uppsjö olika grejer; Att en mördare skulle komma in genom dörren som stod på glänt, att nåt skulle komma upp från under sängen, och en massa mardrömmar. Mest om att jag föll eller att morsan skulle glömma mig ensam och resa bort.  
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Fanjunkaren berättade om sina bravader i Tyskland, där han nyss besökte en light-version av Oktoberfest i Berlin, och vann en stocksågartävling på fyllan. 
19. Hur stor är din säng? 120
20. Har du stationär eller bärbar dator? En bärbar och en havererad stationär
21. Sover du med eller utan kläder på dig? i filsingar
22. Hur många kuddar har du i sängen? en
23. Hur många landskap har du bott i? 3; Skåne, Lappland och Norrbotten
24. Vilka städer har du bott i? Lycksele och Luleå, samt Ängelholm om man räknar lumpen, då jag till skillnad från flera kamrater inte åkte hem och snuttade på mamma. Gör man lumpen så gör man lumpen.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Det beror på vart jag ska gå.
26. Är du social? Det beror på vilket sällskap jag befinner mig i och på vilket humör jag är
27. Vilken är din favoritglass? "Lejonet & Björnen" (de som gör nobelglassen) Äpple och Kanel
28. Vilken är din favoritefterrätt? Citronfromage
29. Tycker du om kinamat? Ja
30. Tycker du om kaffe? Ja, helst med en skvätt grädde i
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe, Fun Light, Cola Light
32. Sover du på någon särskild sida? Allt utom rygg
33. Kan du spela poker? Ja, men jag har aldrig spelat "Texas Hold'em". Det förekommer inte i mina kretsar. Spelade om tändstickor i gammaldags vilda västern-poker med storebrorsan förr.
34. Tycker du om att mysa/kela? Ja, om man slipper diskussionen "Men måste man alltid ha sex bara för att man kramas lite?"
35. Är du en beroendemänniska? Jag har väldigt lätt att bryta beroenden.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? ja, en gammal Korvgubbenkollega; 790521
37. Vill du ha barn? Ja
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och Danska, läser spanska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, fast framme med chauffören
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Jag har nästan slutat bada bassäng. Urinmarinad, ni vet.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Kläder, mat och sociala happenings.
42. Äger du dyrbara smycken? Ja
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Ser inte tv. Följer ett tjugotal serier på datorn
44. Kan du rulla med tungan? Nej, jag saknar den gen som krävs för det
45. Vem är den roligaste människan du känner? Känner många roliga människor som stimulerar olika delar av mina humoristiska begär.
46. Sover du med gosedjur? Nej, men mest för att jag inte vet vart hon är.
47. Vad har du för ringsignal? Olika för olika människor. Bob har t.ex. Cheech Marins utlägg om olika vaginor i Tarantinos "From Dusk til Dawn", Olefin har Abbas "Summernight city", och någon har t.ex. "The Benny Hill show"
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nja, ett par skor kanske.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Trycket på min 15 år gamla favvo-T-shirt som jag kommer i igen föreställer en gammal röd Bell Huey helikopter. 
50. Flirtar du mycket? Haha... jag vet inte.
51. Kan du byta olja på bilen? Ja. Det finns ett ord för män som inte kan byta olja på sin bil; "Thomas Brolin"
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Jepp, 96 på 70-sträcka med taxin, 2200 spänn på den tiden.
53.Vilken var den senaste boken du läste? "White line fever" av Lemmy Kilmister
54. Läser du dagstidningen? Har ingen hemma, men ibland på jobbet
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej
56. Dansar du i bilen? Nej, jag sjunger eller skriker på idioter
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Gammalt mög 106,3
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Mina receptberäkningar för pannacotta
59. När var du i kyrkan senast? Om "Missionskyrkan" räknas så i måndags, för vi lånar den och övar i med kören.
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Anita Ockborn
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? En natt tror jag
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Hehehe

Keyser: Ja, själv brukar jag skippa g:et och i:et när jag säger "ejenklen" istället för "egentligen"! Fäll ut pungen å landa forr faan, du är från Skåne, du ska inte inbilla nån att du inte förvränger ord. HAHA!

Elin: Mm, men isf har bögarna förstått vad livet går ut på. Även om det iofs är vad jag hävdat hela tiden.

Bäst just nu: "Rawhide" hemladdat, med en typ 25-årig Clint.

Sämst just nu: Nä, jag har en sån där "nöjd dag"

Kommentarer
Postat av: Keyser Söze

Det ser väldigt gott ut! Maten du bjöd på...

Jag syftar inte på att man uttalar vissa ord konstigt på grund av en dialekt. När en vuxen person säger "ejenkligen" låter de som en 8-åring. Det måste väl ändå finnas ett "t" med i uttalet? Björn Gustavsson är ett exempel på en individ som envisas med detta. Du kan ju inte på allvar tycka det är ok?

Har funderat lite över Johnny Skan, ditt alter ego. Skan, klingar inte det lite norskt?

2009-09-28 @ 13:30:08
Postat av: Elin

Haha 1-0 Keyser Söze

2009-09-28 @ 23:05:45
URL: http://frokenillmarig.blogg.se/
Postat av: Moar

Ledsen om jag förtretar dig igen men jag minns alldeles speciellt att jag tillbringade onsdagen den 20 juni på BB och att du tittade ut någon timme efter midnatt, alltså den 21 JUNI.

Men förmodligen har jag fel och du rätt som vanligt.

2009-09-29 @ 03:49:05
Postat av: Honken

Jag var hemma o satt på tjejen o inget annat... Sen hävdar jag fortfarande att Brolin är topp 5 genom tiderna i Sverige så sluta hacka på han o lyssna på en som kan fotboll...

2009-10-03 @ 00:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0