Halv åtta hos Higge

Jag gillar programmet "Halv åtta hos mig". Ni vet det där där fyra olika personer turas om att bjuda hem varandra på en trerätters måltid. Därför har jag bestämt mig för att leka det med mina kollegor. Då får jag pyssla på och fundera på menyer och drycker, och annat som ska fixas.

Nu funderar jag på en chipotlemarinad att stoppa ankbröst i, och vad man kan äta till ankbröst. Fyllningen till förrätten är också något av en gåta. Havslevande eller landlevande?

Desserten har jag iaf glasklar för mig. Och bakgrundsmusiken.

Mr. Conway Twitty!



Hahaha, fy fan så bra. Jag tackar "Family Guy" för att jag fått upp ögonen för den här fantastiske artisten!

Bäst just nu: Omar har fått ordentlig vittring på Marlo i "The Wire", hoppas han inte faller offer för Chris å Snoop bara! Spännande! Man måste se "The Wire". Det är "amma gonna busta cap'n dat niggaz ass yo" och "yo, mutherfucker aint gonna see my niggaz comin up behind his ass" hela tiden. Och skitroliga dialoger och citat!

Snut: Hörru grabben, vart hittar ni de där kepsarna där skärmen sitter på sidan?
"Niggah": Det är samma kepsar, man bara vrider på dom.

"His ass is so tight, you couldn't pull a pin from it with a John Deere tractor" Major Valchek.

Sämst just nu: Hur fyller jag hålet efter "The Wire" när jag sett alla säsonger?

Kommentarer
Postat av: Gammal Elev.

En bra grej till ankbröst: Sallad med passionsfrukt. Sallad får du laborera med själv, men vattenkrasse funkar utmärkt, eller vad som helst. Men en sallad med passionfurkt-innandömet är förträffligt. Speciellt om du kryddar med chipotle som är starkt. Please believe!

2009-09-16 @ 09:37:25
Postat av: Anneli

Om dom gillar det du bjuder på kan du väl ställa upp i programmet fo real? Gört.

2009-09-16 @ 13:17:39
Postat av: Mr.Pentex

Yo Higge man! =D

Förrätten är ett vitlöksbröd. Du tar Italienskt lantbröd skiva lite tjockare. Blanda margarin/vitlök/svartpeppar och strax under en matsked honung(lagom mängd till antalet personer). Bred ut det på brödet. lägg på parmaskinka och mozzerella, in i ungnen tills det ser gott ut. placera sen lite roccula sallad ovan på och rippla på lite balsa(tror den heter så) vinäger. Servera medans den är varm.



Förrätt 2.

Gör en pannkaka som är ca en halv cm tjock låt den svalna. Gör en fyllning av grekisk youghurt/färska räkor/kräft stjärtar/peppar/rödlök och för lite salta kornig svart och röd kaviar. Lägg smeten längsgående i pannkakan och rulla. Serveras kall och kanske med ett sött dessert vin.



Men jag e lite tveksam till att använda skaldjur som förrätt till anka.

2009-09-16 @ 14:36:21
Postat av: Mona Sahlin

Är han släkt med Twoway Twat?

2009-09-17 @ 09:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0