Kaffecolan

Sitter och smuttar på en särdeles mumsig dryck här; Cola Zero med en liten tillsats av starkt kaffe med mycket grädde i.

Drycken uppfanns av en slump (slumpen, nöden eller en svensk man står bakom samtliga världsomvälvande uppfinningar) då jag i brist på energi sket i att hämta ett glas från köket, och istället slog upp lite Cola Zero i min kaffekopp som det var lite gunk kvar i botten på. Jag flög inte upp och skrek "HEUREKA" som den där sinnesförvirrade greken i badkaret, men jag uppskattade verkligen ögonblicket.

Drycken påminner mig lite om "Banco", en slags gräddlikörsbaserad alkopop som jag drack i mängder på Sala Stadshotell valborg -05, men sedan aldrig såg igen. Vart kom den ifrån? Vart tog den vägen? Kommer den åter? Det får jag kanske aldrig veta.

I år kommer Blossas årgångsglögg i smaken "Clementin", så den kommer väl smaka arselsvett från härsken apa. Icke desto mindre ska jag köpa en flaska, för att lägga på hög. Det står en osprättad Blåbärsdito från 2008 i barskåpet och mummar till sig, bredvid Buffismens heliga Absolutflaska, den jag köpte för att ha och aldrig öppna, strax innan Absolut Vodka horades iväg till fransmännen.

Om 50 år har jag då skitmycket gammal fin årgångsglögg, så traderar jag bort den när jag fyller 80, och svinar till det rejält med haschnegerbollar och influgna holländskor. För när ska svineriet börja, om inte vid 80?

I förrgår fick jag ett SMS från min käre vän Fanjunkaren. Han är i Tyskland i tjänsteärende, men flög ner tidigare i egen regi för att uppleva Berlin ordentligt.

"Bayersk restaurang, fet mat, veteöl, kryddad sprit och dålig musik, men ändå härlig stämning" skrev han.

Igår kom Elsa hem från Italien, guschelov välbehållen och inte märkbart traumatiserad. Med sig hade hon en fin chokladkaka med bitar av kakaobönor samt två delikata Salamisar. Detta finns redan dokumenterat i Higges mobila, som kanske någon flitig klickare upptäckt.

De var så goda, och den mindre, en chorizoliknande sak, hade så medryckande smak att jag hade en konversation med mig själv i soffan när jag satt och avnjöt den i små tunna skivor.

"Mmhm... små kryddkorn... mfmf *smack smack* vad är det? Det smakar som.... mmmhm? jag vet ju vad det är... *smack smack* vaffan!? Anis? Ja se på fan, Anis i korven! Vilka jävlar va!? Mmmm... diaboliskt alltså... hmhm"

Nu tänker jag att jag kanske borde beställt en korv av Fanjunkaren också, eftersom Tyskland ju är en Wurstsupermakt! De har alla jävla korvar ens fantasi förmår uppbringa! Hade jag haft tid och råd, hade jag lätt kunnat åka dit bara för att smaka korvar och dricka öl.

En tysk korv kanske kan se ut som vilken som helst, men den förråder sig alltid på vissa punkter. Kan ni kanske se vilka korvar som är från Tyskland?



Det där var väl ändå helvetes roligt? Det tyckte iaf jag.

Elsa: Ja, kanske var hon det? Menar du det? Tänk om vi delade rum i tjänsten någon gång, och så vaknade du av att jag, plötsligt sinnesförvirrad och överväldigad av ett mycket kraftfullt stjärtbegär, gått upp och bitit dig i ändan. Skulle du inte bli liiite rädd?

Sarah: Tack ska du ha, men man ser ju vad man ser i spegeln, vet du väl. Jag håller inte med om vad du klagat på att du själv ser i spegeln i något inlägg, men skulle jag kunna övertyga dig om att du har fel? Förresten har jag rätt.

Elin
: "Ältande" låter ihåligt från någon som t.o.m. burit "Älta" som ett smeknamn. Hehe! Men åsikter är ju som rövhål; alla har en. Så fortsätt tycka du! Det var snällt att du tyckte jag var söt.

Bäst just nu: Clint Eastwood filmar igen, och det verkar som han ska spela med i filmen själv också.

Sämst just nu: Han ska spela med Matt Damon.



Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag förstår inte grejen med Clint Eastwood, han är ju ungefär lika karismatisk som Krister Henriksson, och efter att ha sett Gran Torino så kan man ju konstatera att Clintan bara ser ut som en arg bulldog som grymtar sig igenom hela filmen. Haha, vilken diss det här blev.

2009-09-20 @ 21:48:27
URL: http://sarahyj.blogg.se/
Postat av: sandra

Haha jag älskar de tyska korvarna!! Och Cola Zero... vet dock inte om jag vill testa Cola Zero with a twist som du gjorde... Jag är rädd att jag kommer förstöra synen på båda mina favoritdrycker if I do...

2009-09-20 @ 22:43:19
URL: http://allasomjag.blogg.se/
Postat av: Keyser Söze

What the fuck! Blir det inga nya inlägg? Vad är det för fel på Matt Damon? Han är lite präktig kanske, men en bra skådespelare. Lite humor har han dessutom. Har du sett denna film som den väldigt roliga komikern Sarah Silverman gjort? http://www.youtube.com/watch?v=WLG3S5WzHig

2009-09-23 @ 13:06:09
Postat av: Elin

Sarah- Vadå förstår inte grejen med Clintan, det är ju som att säga att man inte förstår grejen med film.

2009-09-23 @ 20:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0