Småskalig opinionsbildning?

Jag tänkte skildra en tämligen händelserik 30-årsfest här, men det blir för kämpigt att pränta ner alla intryck så här dags innan en arbetsdag. Det får bli lite kommentarsrespons och "Bäst/sämst just nu".

Fast jag undrar en grej som jag lite roat filosoferade kring innan idag, när jag experimenterade fram ett recept på ett lass Dajmcookies. De stora bloggarna här i landet tillskriver sig ofta en roll som opinionsbildare. Med hundratusentals läsare så stämmer det rätt bra.

Jag har inte hundratusentals läsare. Min blogg har kass design och långa dryga inlägg som inte många orkar läsa. Men det finns en liten trogen skara som ständigt återvänder, vissa trots att jag skriver hemska saker om folk dom gillar, som t.ex. Mikael "jag-snortar-på-Se&Hörs-framsida-men-slipper-uppståndelse-i-kvällspressen-för-jag-är-så-poppis-för-folk-är-frustrerade-över-svensk-flathet-och-älskar-se-Gunvald-slå-drägg-och-hojta-könsord" Persbrandt.

Jag gillar min lilla läsarskara skarpt, och tycker det är fantastiskt att dom återvänder. Sen funderar jag lite på var vissa tagit vägen. Lotta, den där kantarellvegansamen från Malmö och den där bruden som läser för skepparexamen på Chalmers. Har hon fått reda på hur det är möjligt att köra dieslarna i fartyg på tjockolja än?

Jag har ett ruskigt minne för saker som är intressanta, vilket ibland kanske får en att "överfundera" på saker. Nu kom jag lite bort från ämnet dock.

Jag har uppskattningsvis trots allt ett par hundra läsare, även om bara en handfull syns i kommentarsfältet. Nu till funderingen: Har jag bildat någon slags liten opinion? Jag menar, jag skriver ju mest med syftet att hitta kul sätt att uttrycka mig, samt för att roa min lilla läsarskara. Men jag har ju alltid en tanke och en åsikt i allt jag skriver.

Är det någon av er som tycker något nu, som de inte tyckte innan de började läsa "Higge Erövraren"?

Har ni kommit till insikt? Har jag berikat ert medvetande?

Nolen: Jagar du kilon? Jag kan dricka så mycket för jag har alltid en färdigblandat pava redo. Oftast även på jobbet. Vatten dricker jag periodvis rätt mycket, men jag brukar klämma ihjäl en citron i det för smakens skull. Vi har jäkligt fint dricksvatten häruppe, och att alla svenskar kan dricka kranvattnet är något vi borde värdera högre än att vi har en speciell gen som tillåter oss att konsumera så stora mängder mjölk att vi sätter tofflorna runt pensionen med igensatta kranskärl.

Där har vi en kul konspirationsteori, förresten. Staten har i evighet lurat i oss att mjölk är så jävla nyttigt, för att slippa pröjsa så mycket pensioner. Visst; man får i sig gott om näring på kort sikt, men åker sista ambulansen just när man börjar kosta pengar. Perfekt.

Xrim: Låter väldigt fint, men det ser ut att vara en norsk produktion. Jag tankar den så jag inte råkar göda någon jävla lusekoftekapitalist. 

Sanity N/A: Ja, fast jag tycker det blir för drygt att diska om man ska bjuda varenda jävel i en myrkoloni på Fun.

Ingvar: Lemmys väg är för Lemmy, jag skulle inte försöka plagiera mästaren. Fast jag tänker ofta "vad skulle Lemmy gjort?" vilket berikade min livserfarenhet senast i lördags (vilket kommer snart här). Men jag tänker inte börja snaska tjack som om det är frukostflingor. 

Elin: Jo jag läste minsann det. Tänk så roligt du haft åt det där i alla år. Jag vill minnas att jag torskade ett vad eller så. Jag lät mig näppeligen sminkas utan vidare!

Grp. Chef Lindström: Jag gick till samma kedja som dig och hörde om pris på att byta glas i mina älskade pilotisar. Billigaste glasen gick på 400 per styck, och färgen kostade en hundring extra per glas. Tusen spänn alltså. Det finns kompletta, nya Ray-Ban för runt 800, så jag får det inte att gå ihop. På kärringen lät det som om dom skulle göra glasen själv. Fick du Ray-Ban glas med "Ray-Ban"-texten och ett litet "BL" inetsat i glaset? Det var en trött oengagerad so som som stod i kassan, så jag iddes inte börja diskutera.

Moar: Glömde besvara det om Bolt, kom jag på. Såg "Finnkampen" (undra vad den kallas i Finland?) då den var, och kunde konstatera att sveriges snabbaste man på 100 meter är runt en sekund slöare än kvinnorna i VM. Betänker man att ett P14 fotbollslag utan vidare tar ett allsvenskt damlag med ungefär 6-0, och manlige världs246an i tennis alltid vinner över kvinnliga världsettan (så hörde jag iaf en expert säga en gång, jag tycker tennis är skit för att ingen knivar Nadal mitt på gruset) så är det nästan helt orealistiskt.

Men du tror ändå att en snubbe som är typ tre tiondelar snabbare än Ben Johnson, är ren? På riktigt? Och då ska man tänka på att det åkte fast tre anonyma Jamaicaner som testade positivt innan tävlingarna, men kom undan på någon teknikalitet (eller mutad gipskatt). Den är då beundransvärd, din tro på människan. Vilket lag någon håller på talar nog tyvärr inte mycket karaktären. Kim Jong-Il tycker om amerikanska actionfilmer precis som jag, men jag tycker nog ändå nån borde mula den lille fan.

Bäst just nu:Det måste finnas mycket kantareller nu.

Sämst just nu: Jag vet inte vart!  


Kommentarer
Postat av: Moar

Någon "expert" menade på att Bolt är perfekt byggd för det han håller på med. Johnson såg ut som en bodybuilder.Han behövde nog lite "startgas".

F.ö Fun Light kommer inte i halvlitersflaskor utan 1-liters. Vad det nu gör för dina beräkningar?

2009-09-14 @ 06:45:34
Postat av: Nolen

Jag kan inte komma på något jag ändrat åsikt, men i många fall har jag fått betydligt fler argument till mina åsikter.



Och nej, jag jagar inte kilon. Jag nådde min idealvikt för ett par år sedan efter att ha legat 10% över den ett par år. Jag tänker dock på vad jag stoppar i mig sedan jag lade om kosten för tre år sedan. Nu är det snart dagens andra frukost.



Mjölk är till för kalvar och spädbarn.

2009-09-14 @ 08:17:09
Postat av: Anonym

Shit! Be kärringen ringa sina lilla asiatiska kollega i Lund för en prisjämförelse! naturligtvis är det originalglas, av glas , med sedvanliga logotyper. jag fick till och med(!?) de gamla glasen (ett sprucket) i en käck liten påse. Som sagt, 363 spänn och 1 veckas väntetid.

2009-09-14 @ 12:41:44
Postat av: Olefin

Luleåkalaset!!!!

2009-09-16 @ 16:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0