Anställningsintervju.

Nu sitter faktiskt Higge och har fjärilar i magen. Orsaken är (förhoppningsvis inte vinterkräksjukan) ett telefonsamtal som jag fick i morse. Det var angående jobbet jag har sökt i Stockholm, och nu vill dom att jag ska komma ner på intervju.

Oerhört spännande! Jag ringde Olefin direkt, som fixade flygbiljetter åt mig. Sedan ringde jag upp anställningsintervjukvinnan igen och fick tid för intervju. Redan på tisdag är det dags. Imorrn flyger jag ner, och på tisdag kväll flyger jag upp igen. Förhoppningsvis har det då gått bra!

Jag började misströsta lite, men hade inte gett upp hoppet. Det måste finnas många sökanden, men tack vare att jag p.g.a. en del udda omständigheter kunde skriva ett ganska intressant och lite uppseendeväckande personligt brev, så tyckte jag att jag ändå borde ha en chans. Och detta är ju ett steg i rätt riktning!

Håll tummarna!

Bäst just nu: Olefin som alltid är en klippa, Chefen som lovat lägga in ett gott ord, och kollegor som hoppar in.

Sämst just nu: Det är roligt och spännande det här, men ovissheten finns ju där samtidigt...

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag kan ju inte undgå att gratulera dig! Även fast det blir tråkigt om du lämnar Luleå...

2010-02-14 @ 21:08:39
URL: http://sarahyj.blogg.se/
Postat av: Frida



Vi håller tummar & tår!

Lycka till, eller .. break a leg! :D

2010-02-15 @ 08:16:29
URL: http://friiiiiiida.blogg.se/
Postat av: Mr.Pentex

Du flyttar ju iaf åt rätt håll, mot SKÅNE!!!! =)

2010-02-15 @ 11:56:27
Postat av: Olefin

Klart att jag ställer upp.. Vill ju ha hit dig! ;)

2010-02-15 @ 17:58:12
Postat av: Stockholmare...

Idag allltså, ett sent Lycka Till!



Snacka om nervositet. Intervjun gäller biljett ner till beboeliga trakter...

2010-02-16 @ 20:52:58
Postat av: fröken småland

hej, minns du mig? jag har nu sträckläst större delarna av din blogg eftersom att jag har missat den i några år nu. troligen pga ett datorhaveri förra året. jag såg även att du nämnt mig någon gång i höstas. det var ju smickrande. men jag måste nog erkänna att jag ljugit för dig. självklart pluggar jag inte till sjökapten. jag hade faktiskt planer på det ett tag, men sen så insåg jag att jag inte ville åka båt hela tiden och vara borta från nära och kära. i själva verket pluggar jag till sjuksköterska (ja, det är ett riktigt yrke!) i linköping och bor således inte i göteborg.

jag skulle mest säga att jag är glad att jag hittade din blogg igen, jag insåg inte att jag hade saknat den så mycket. den är uppfriskande intelligent i en värld av idioter.

2010-02-17 @ 12:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0