Banarne på stöldturné

Nu har det varit ett par nätter med udda drömmar igen. I förrgår drömde jag att min gravida kollega käkade vätskedrivande, som jag tiggde att få av henne. Men hon ville inte bjuda, för hon ville kissa ordentligt så hon inte blev svullen.

Inatt drömde jag att jag hamnade på partaj i en liten fiskeidyll på ostkusten. På plats fanns en massa gamla halvobskyra bekanta som jag inte sett på många år, samt en massa fina jäntor. Av någon anledning hade jag fått på mig en banarnedräkt som jag gravt berusad sprang runt och spexade i. Dessvärre hoppade jag i plurret, och förstörde min mobiltelefon. Eftersom jag blivit av med sällskap och chaufför, behövde jag en mobiltelefon för att hitta dom. Jag började därför nu att smyga runt och stjäla mobiler, för att kunna sätta mitt eget simkort i och ringa efter hjälp.

Dock hade folk så underliga och obegripliga mobiler, att jag gång på gång misslyckades med att använda dom. En Siemens som var rosa, saknade t.o.m. LCD-display, och använde något slags braille-system. Under jakten på dessa mobiler, dök det hela tiden upp intresserade tjejer. Detta tenderade att rubba min prioritet att hitta en telefon, och gjorde mig förvirrad. Resultatet blev att jag blev utan både jäntor och telefon.

Ska man analysera det här, så kan det väl sägas att det brukar vara så det går till när jag är i farten. Ofokuserad, med oklara prioriteringar och utan fungerande principer och taktik.

Drömmens verktyg för att påtala dessa faktum blev två av tillvarons stora orosmoment; Kvinnor och min slitna Sony Ericsson W302, vilken jag för sin usla T9-programmering brukar bestraffa genom att använda som flasköppnare.

Även en kommande fest väntar idag. Gäbys 30-årsfest med mycket kul folk. Jag kommer förmodligen att i vanlig ordning då också att berusad clowna runt i någon form av imaginär banarnedräkt. En roll jag förvisso är mycket bekväm i. Intressant är att jag samma dag som jag berättade för min gravida kollega om drömmen med vätskedrivande, sa till henne att det skulle vara kul att ha en banarnedräkt.

Nå, nu ska jag se färdigt damernas curlingrysare och bädda ner Olefin som slocknat i min bruna plyschsoffa.

Elsa: Bra, nutella is good for you!

Frk. Småland: Det låter bra. Men måste inte en riktig "nurse" ha ett visst mått av "sluttiness"?

Bäst just nu: Party party.

Sämst just nu: Det är inte helt enkelt att heja på svenskorna, när kanadas "Skipper" Cheryl Bernard är så het. Förvirrad, än en gång. Jag SKOJAR. Lite.

Kommentarer
Postat av: fröken småland

haha, det beror ju på. jag som inte är så gammal har det definitivt (mer förr än nu iofs, men ändå), men tänk på tanterna i 60-års åldern. vill du att de ska vara slutty? näe, jag trodde inte det heller :P

2010-02-27 @ 12:53:59
Postat av: Elin

Fröken småland- var inte så säker på att Higge inte vill att 60 åringar ska vara slutty, jag har en känsla av att han anser att man ska vara slutty ända tills man står vid kanten av graven. Och finns det mot förmodan någon fortsättning efter att man landat i jorden ska man nog fortsätta efter samma filosofi där med, helst ska väl alla förvandlas till kopior av fulTilde också.

2010-02-28 @ 11:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0