Nyhetsflöde

Jag vet att många skiter i OS, och tycker att det blir för mycket av den varan överallt, så jag ska försöka att inte orda mycket mer här om det. Jag har sammanfattat min OS-dag rätt bra i "News Feed" på Facebook.

Dagen på Facebook såg ut så här, kort och gott.

"Higge: älskar sin gamla gjutjärnsgryta från Husqvarna!
" (Jag börjar koka Gulasch på 1600 gram blandfärs i morse)

"Higge: Hockey, folköl och Gulasch! :'D
" (Jag har planerat kvällens meny)

"Higge: Det är helt plötsligt en massa skitsnack om Tommy Salo och OS -02 igen. Är folk verkligen så efterblivna att dom förträngt att han var med och tog guld i Lillehammer? Gnäll på Hardy istället ffs! >:(
"

"Higge: Jag tänker inte se Kalla och Hellner. Sverige har bara tagit medalj när jag inte tittat! Vågar inte se!"


"Härligt, domaren är korrumperad! Nu är det kört. :'(
"
(Sverige får en orättvis utvisning i början av hockeyn)

"Higge: pallar inte se mer hockey. Nerverna är slut för det här OSet.
"
(Vitryssarna trycker på och ser ut att kunna kvittera, jag slår av då det är tre minuter kvar av matchen)

"Higge: Gustav Adolf fälldes av italienare på fältet utanför Lützen, och nu fälldes Kalla av en italienska i skidspåret. Nästa gång jag ser en italienare ska jag sätta fälleben för den, och fråga: 'Vad har ni nu lärt er av det här?'
"

Vad säger man? FB lockar fram fjortisen i en. För er som undrar vad ett "fälleben" är, så är det den skånska och mer logiska benämningen på ett "krokben", d.v.s. ett ben man fäller någon med.

Stockholmare: Ja, Ulfbåge är ett praktarsel. En dambekant på FB hade fruktansvärt roligt åt att han spontant utbrast; "Vart kommer alla polskorna ifrån?". Polen, kan man gissa.

Bäst just nu: Nämnda gjutjärnsgryta. Få saker ger "credd" åt ett kök som ett antikt järnmonster från Husqvarna.

Sämst just nu: Den ihärdiga köldknäppen, återigen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0