Midvinterviste

Temperaturen i norra Skandinavien håller sig kring minus 20, och det är en svår tid för de olika djurarterna som där residerar. Inte minst för Higge Erövraren. Skaren har inte kommit än, och hans korta ben med de förhållandevis små (strl 41) fötterna, gör att han tar sig fram dåligt i den djupa snön. Vid den här tiden av året håller han sig därför i sin håla nästan hela tiden. Han livnär sig främst på hamstrad skinka, och stora mängder artificiellt sötad dryck.

På ett dygn kan han nu konsumera upp till 4,5 liter julmust light. P.g.a. minskade fettreserver och ökad träning, har den senaste vintern dessutom varit extra hård. De klädesplagg som vanligen räcker för att hålla honom varm, är nu inte längre tillräckliga. Händerna blir kalla fort och domnar. Det är nätt och jämt att han lyckas trycka på blip-blopknappen på bilnyckeln och låsa upp bilen, efter den 70 meter långa promenaden till parkeringen.

Jessica: Ja, det förstår jag. Hur man kan prioritera Arvidsjaur framför Malå och Adak är en gåta. Tänker du hålla till där under Skotercross-VM också? Skärpning, annars får någon lov att ta dig i örat!

Pentex: Tackar, vi ser väl vad jag lyckas åstadkomma.

Frida: Tack ska du ha. Det var en fin hund du hade på din blogg. Terriers är mina favoriter, även jag inte alltid är deras.

Bäst just nu: Att "Coop Nära" hade kvar lightmust.

Sämst just nu: att det är tre månader hård vinter, och en månad slask på det kvar.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0