Bläh!

Jag har inget att blogga om just nu, sorry. Ska uppdatera om jobbsökandet, men inte ikväll.

Kan bara konstatera att jag blivit gammal och tappat glöden. Jag känner inget förakt mot norrmän längre. Inte mot någon egentligen, fast jag försöker baktala diverse folkslag för att liksom hålla skenet uppe. Den enda jag fortfarande föraktar är Mona Sahlin, men det är inte som det var.

Eller jo, det är det. Hon och hennes politik är vidrig. Fast hon är nog enda undantaget nu.

Det var under OS allt förändrades. I media följde jag hur så många norrmän vände sig mot sina egna, speciellt mot Petter Northug. Jag såg norrmän bråka med norrmän som baktalade svenskar, och jag kunde se hur media försökte trissa upp hetsen mellan våra två folk, genom att överdriva betydelsen av uttalanden som t.o.m. jag ansåg bagatellartade.

Visst, det är ett lite efterblivet folk, med underutvecklat sinne för ironi och humor, som lider av mindervärdeskomplex. Men de har ju regn hela tiden, en historia fylld av misslyckanden och invasioner, och de gör ju så naiva, men uppriktiga försök att utveckla någon slags industri.

De är kanske värda vår sympati? Kanske ska vi bemöta dem med kärlek och överseende?

Och hur bra kommer den här bloggen att vara i framtiden, om jag inte är arg på någon? Mig själv är jag arg på, men det går inte att göra humor av.

Jag hoppas att flytten till Stockholm (om jag får jobbet) ska kunna tända någon slags låga hos mig igen. Tills dess tycker jag ni ska läsa den här killen. Mycket bra skrivet, och det är lika argt, elakt och träffsäkert som mitt gamla skit, när det var som bäst.

Men det är lätt att vara arg när man är 21, och nyss har upptäckt hur lurad man varit av de vuxna under hela sin uppväxt.

Mitt sinne har fördunklats av en massa livserfarenhet samt därtill medföljande strävan efter att utveckla dels min självkännedom och dels empatin för andra. Den senaste veckan har jag inte ens varit arg i trafiken.

Det skrämmer mig lite. Jag hoppas jag inte tynar bort mentalt och blir en trött, vaneröstande sossejävel!

Bäst just nu: Skoter-VM till helgen, sedan Stockholm med (eventuellt) Tilde torsdagen efter. Och där ryktades löst om spritfest. Spännande.

Sämst just nu: Jag. Jag blev riktigt arg på vilken kass fan jag är idag, vilket resulterade i andrade kost och motionsregler. Jag har blivit förslappad och tappat motivationen, släppt på disciplinen och tillåtit mig att äta fel saker för att jag inte iddes ta diskussioner. Men jag ska nog fan visa den här odugliga kroppen vem fan det är som bestämmer.

Kommentarer
Postat av: simon

Stackarn! Men det finns säker tillräckligt många dumdryga Jänkare och fisförnäma turister på VM till helgen för att du ska kunna återkomma nästa vecka med ny energi och nya hatobjekt! =)



Vi ses till helgen!

2010-03-22 @ 10:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0