Poppis loppis.

Jag vet inte vad jag ska skriva. Klickar lite planlöst runt bland internetfönstren och söker vanmäktigt efter inspiration. Får syn på Knut från antikrundan på "Svt Play", och blir irriterad. Två moment i hans framträdanden gör mig illa till mods; hans stirriga och halvt okoordinerade sätt, som gör mig nervös när han är i närheten av gamla värdefulla föremål. Det andra är att han är uppe i synen på folk, långt innanför de personliga zongränser som vi så framgångsrikt svenskt håller oss med här, och som skiljer oss från självbehärskningslösa och mindre framgångsrika folk i exempelvis sydeuropa.

I ett avsnitt av antikrundan jag såg, dök en likaledes felprogrammerad människa upp, nämligen Bosse Bildoktor. Genast flög de två dårhushjonen upp i trynet på varandra, och skvätte entusiastiskt gubbsaliv i varandras munhålor. Jag rös av bristen på personligt utrymme.

Vidare!

Jag köpte plats idag på den stora vårloppmarknaden som ska hållas i Arcushallen här i Luleå den 24/4. Jag ska nämligen sälja en massa junk. Jag räknar kallt med att få in 4000 på all gammal skit jag har. Det ska säljas akvarieprylar, en tv, en dvd-spelare, tv-spel, en BMX-cykel, en gubbcykel, en mopedhjälm, en snowboard, böcker, seriealbum, prydnadsskit, båtmotor, digikamera, kontorsstol, plattskärm, tangentbord, högtalare, skyddskor, ljusstakar och mycket mer!

När jag flyttar till Stockholm ska jag nämligen inte ha med mig mer än vad som med gott mått ryms i lilla Tilde . Det blir en nystart, helt enkelt.

Elin: Nja... tror du verkligen det?

Bäst just nu: En statuspost på facebook, författad av "Higge"-läsaren Sandra, som löd: "Lizas mamma har lärt mig att när man ska koka spagetti för två personer ska det kännas som att ha en stor kuk i handen. Då är det rätt mängd."

Underbart!

Sämst just nu: Jag fick inget besked angående jobbet idag, hoppas det kommer imorgon då.

Kommentarer
Postat av: Elsa

jag borde oxå sälja skit.. suck!

2010-03-16 @ 19:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0