Nä, nu är det på det här viset...

Nu har jag definitivt inte tid att sitta här och blogga, eftersom jag ska upp i ottan och knega. Men jag måste. Nu handlar det om att bemöta påståenden i kommentarsfältet. Härliga tider!

Trulle, du har helt rätt i det du säger, att jag finner en tämligen stor del av mina medmänniskor "debila". Men tro det eller ej; jag tycker om minst lika många. Men ingen av mina stackars läsare, som uthärdat så mycket bloggmisskötsel, skulle följa bloggen så troget om den bara innehöll en massa positiva hyllningar.

Nej, ris skall utdelas i myckenhet och hårda ordalag, så att folk förstår vilken förträfflig människa det måste vara som man rosar, när det väl inträffar.

För att understryka att jag gillar en del människor, så kan jag presentera ett litet axplock av folk i det svenska offentliga ljuset, som jag uppskattar. Visst en del av dessa är korkade, men kompenserar då med rejäla åsikter någon talang, eller vinnande karaktär.

Då börjar vi.

Tilde Fröling
Bert Karlsson
Gösta Ekman
Louise Hoffsten
"Hardcore Superstar"
(grabbarna i bandet "Mustasch" avskyr jag däremot)
Familjen Schulman
Filippa Reinfeldt (för att hon är het, och för att jag vill besudla henne så att Fredrik stöter bort henne likt en råget stöter bort ett kid som berörts av människor)
Joakim Thåström
Alla i "Killinggänget"
(utom Andres Lokko, det överpretentiösa praktarslet)
Martin Kellerman
Fredrik Lindström
Maud Olofsson
(jepp, jag skulle inte banga, den kvinnan har något... hmmm)
Carl-Ingemar Perstad
Nils Poppe (död, men jag gillade honom)
Henrik Larsson
Jörgen Jönsson
Peter Forsberg
Mats Sundin

Ankie Bagger
Ola och Per i "Solstollarna"

"Teddybears"
Timbuktu
Börje Ahlstedt (skojar bara, han är ju en röv)
John och Peter Harryson (mest för rösterna till Sheriffen i "Robin Hood" och Padda i "Det susar i säven")
Astrid Lindgren (ja, hon har varit i onåd en tid här på bloggen efter att jag upptäckt att hon använt uttryck som "fölungar" och "lammungar" i "Alla vi barn i Bullerbyn". Men då att jag vid en titt på "Emil" såg att "Stolle-Jocke" i fattigstugan citerade ett referat till djävulen ur "Uppenbarelseboken" för att beskriva "Kommandoran", tyckte jag Astrid var skön igen. "Se hon går fram som ett rytande lejon bland fårahjordar" sa Stolle-Jocke, vilket alltså är ett bibelcitat om Satan)
Lennart Bodström
Göran Persson
Christer Petterson
Per Gessle
Marie Fredriksson
Benny Andersson
Brasse Brännström
Martin Ljung
Lena Philipsson
Berth Milton
"I en annan del av Köping"-gänget

Nu måste jag verkligen sova, får fortsätta på det här ämnet senare. Kul!








Kommentarer
Postat av: Elin

Visserligen finns det en del hyvens prickar på din lista men sen dyker namn upp som får mig att allvarligt tvivla på hur det står till med din psykiska hälsa.

Nu vill jag en gång för alla få klart för mig vad grejen är med Tilde Fröling, denna enerverande människa. Och Göran Persson!!? vad sjutton gör han på en sån här lista? Jag sa ju det du har gått och blivit smygsosse, fortsätter det så här så räcker det väl inte med att sjunga i sossekören -snart prisar du väl Sahlin med, sen är det bara Ragnarök som saknas.

2010-05-13 @ 00:49:38
Postat av: Robin

ola i solstollarna?



higge för fan. jag har en omröstning på bloggen den här veckan om huruvida solstollarna sög eller inte.



jag mår psykiskt dåligt när jag ser youtube-klipp på dem.

2010-05-14 @ 11:00:01
URL: http://www.grapoluponape.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0