"Hade du något ICA-kort?"

I fredags satt jag och mina kollegor på "Olivers Inn", och umgicks efter att ha inmundigat såslöst och naket buffékött.

Plötsligt dök tre snubbar upp, varav en började utslunga smutsiga anklagelser mot min person. De visade sig vara kollegor till Krocket-Judas och Fanjunkaren.

Snubbe1: Hallå du, har du fått några popcorn ikväll?
Jag: Ursäkta?
Snubbe1: Du gillar popcorn, du åt upp mina på Luleåkalaset!
Jag: Näää?
Snubbe1: Jo, vi satt med Daniel Sjösten där, och så åt du upp popcornen.
Jag: Jasså? Ja, det gjorde jag väl då...
Snubbe1: Betala nya popcorn åt mig!
Jag: Ööööh....
Snubbe1: Haha, nää, jag skämtade bara, du behöver inte köpa några popcorn.
Jag: Okej... *vad är det här för svagsint anhang?* Vem fan är Daniel Sjösten då?
Snubbe1: Han jobbade på Flottiljen.
Jag: Jajaaaa, Daniel! Jo det vet jag ju såklart! Ni menar han som är gift va? Trevlig tjej, söt och social.
Snubbe1: Precis, hon är kanske lite över hans division liksom. 
Snubbe2: Han är runt 42, ser ut som 21.
Jag: Eh.. nja? 
Snubbe3: Han bor i Stockholm nu.
Jag: Ja just det, då jobbar ni ju med Fanjunkaren va?
Snubbe1: Javisst.
Jag: Han var ju ner och hälsade på hos dom där, han sa det var en riktigt fin lägenhet dom hade fixat.
Snubbe1: Pff, tja... Nåt kyffe.
Snubbe3: Jag hörde typ att det var en etagevåning på Kungsholmen?
Snubbe2: Jo tjena, ett husvagnsläger utanför Södertälje kanske. Närmsta grannarna är två vindögda albaner och en illegal pakistanier.
Jag: Hehe... Nja, Fanjunkaren sa att det var fint som fan, låg vid vattnet och så?
Snubbe1: Ja jag vet då inte, jag har inte varit där.  
Jag: Okej... Men hälsa honom iaf om ni snackar med honom.
Snubbarna: Jodå... Vi ska vandra vidare nu, ha de!
Jag: Jepp, ha de.

Bäst just nu: Inte så färskt, men jag har inte kommit ihåg att nämna det: Kassörskan på Systemet bad om leg för ett par finöl någon vecka tillbaks. Det var en bra kassörska! Jag hade dessutom valt kassan med snyggast bemanning, det gör jag jämt. Kön var längst, men det sket jag i. Hon bad om leg, och jag fnissade till lite. Hon kollade leget, och fnissade till lite hon också. Lätt värt att stå i den längre kön för.

Lillbrorsan Pepino, har svårt att köpa min princip med att alltid välja kassan med snyggast kassörska. Det ledde till en mildare dispyt då han var här och hälsade på senast. Vi åkte och handlade lite, och vid kassorna valde jag en där det redan stod nåt hjon och la upp varor på bandet. Kassörskan var ypperligt mumsig. I kassan bredvid fanns ingen kund. Kassörskan, ett översminkat troll i min dubbla ålder, satt sysslolöst och glodde. 

Pepino hade ställt sig i den tomma, och nickade åt mig med en besvärad min. Jag spelade dum, och började glo på tuggummipåsarna i min kassa. Han traskade då över till mig, röd i ansiktet, och viskade anklagande.

Pepino: Va fan gör du?!
Jag: Man väljer alltid kassan med snyggast kassörska! Har jag inte lärt dig??!
Pepino: Men hon ser ju dig i den andra kassan, hon blir ju lessen!
Jag: Näe, hon vet väl inte varför jag vill stå här? Håll flabben nu, ställ inte till en scen!
Pepino: Shit asså... du har riktigt ont i huvet...
Jag: Jag ska jävlar ge dig!

Bäst just nu 2: Ytterligare drygt ett kilos viktförlust på knappt 5 dagar. 13,5 kg sen den 1/9 nu. 

Sämst just nu: De bra maskinerna i tvättstugan är alltid bokade!  

Kommentarer
Postat av: Nolen

Haha... Jag väljer också kön med den snyggaste kassörskan. En viktig princip.

2008-10-27 @ 07:30:26
Postat av: Judas

Nästa gång vi möts så skall du späkas....

Snart måste jag skaffa en egen blogg, då skall du få igen

2008-10-28 @ 20:08:29
URL: http://www.jagskallplockadig.nu
Postat av: Bengt

Du snackar mycket om tvättstugan, gör som jag. Köp en tvättmaskin själv - det är VÄRT det!

2008-11-14 @ 10:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0